Dnes vyšlo 15 článků

Obnovení MoviePass s reklamní službou, která sleduje pohyby očí

Obnovení MoviePass s reklamní službou, která sleduje pohyby očí

Namísto toho, aby uživatelé mohli neomezeně sledovat filmy za 10 dolarů měsíčně – což je obchodní model, který přitahoval zákazníky, ale nevedl k zisku – nabídne nový MoviePass odstupňovanou službu, přičemž filmy budou stát „kredity“ podle jejich popularity a doby promítání. Když bude služba letos v létě znovu spuštěna, předplatitelé budou moci vydělávat kredity sledováním reklam na svém telefonu – za předpokladu, že softwaru umožní sledovat pohyby jejich očí, aby se ujistili, že reklamy skutečně sledují.

Zakladatel MoviePass Stacy Spikes představil svou vizi služby sledování reklam na akci minulý týden v Lincoln Center v New Yorku. Spikes, který dříve na Kickstarteru vybral 56 000 dolarů za program sledování reklam nazvaný PreShow, to představil jako způsob, jak mohou diváci vydělat na spotřebě reklam výměnou za filmy zdarma. Podle Spikese jsou spoty na PreShow stejně jako reklamy, které se hrají před filmem v kinech, ale přizpůsobené na základě zájmů diváka. “V podstatě to vytváří transakci mezi vámi a značkou,” řekl a dodal: “Co je na tom skvělé, je váš telefon, vaše zařízení, používá vaši vlastní detekci obličeje.”

Podle mluvčího zastupujícího MoviePass bude software pro sledování reklam fungovat na jakémkoli telefonu s fotoaparátem. Společnost zatím nesdělila podrobnosti o tom, kolik si bude za svou novou službu účtovat. Vzhledem k tomu, že naprostá většina diváků videa se rozhodne reklamy přeskakovat, není jasné, kolik diváků se bude podrobovat reklamám výměnou za bezplatné přehrání. Spikesův názor je, že software bude mít alespoň jednoho nadšeného uživatele: jeho samotného.

“Miluji product placement ve filmech. Miluji auta, miluji hodinky, miluji oblečení,” řekl ve čtvrtek publiku. „Někdy mám poznámkový blok a zapisuji si: To je Hugo Boss? a já jsem na počítači a snažím se zjistit, jaký oblek má na sobě?“ Podle Spikese je PreShow přirozeným rozšířením reklamy ve filmech, což je odvětví, které každý rok vydělává desítky miliard dolarů. Argumentoval také tím, že jelikož se diváci mohli přihlásit do programu, měli z něj přímý prospěch.

MoviePass byl spuštěn v roce 2011 a půl desetiletí pomalu rostl. V roce 2017 jej koupila datová firma Helios a Matheson Analytics. Noví majitelé snížili měsíční poplatek za předplatné MoviePass na výhodných 10 dolarů měsíčně ve snaze rozšířit své členství. Za pár měsíců měl MoviePass 1 milion předplatitelů a o rok později dosáhl 3 milionů. Co tato strategie neudělala, bylo chrlit zisky. MoviePass se pokusil zvýšit cenu a zavést omezení na to, co mohou členové vidět, ale do té doby spálil většinu své hotovosti. V roce 2020 požádala o ochranu před bankrotem.

Koncem loňského roku Spikes koupil svou společnost zpět za pouhých 14 000 dolarů. Cílem Spikese, o kterém přiznává, že jde o „měsíční snímek“, je do roku 2030 zapsat 30 % amerických diváků do programu MoviePass.

Zdroj, foto: cbsnews.com

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru