Dnes vyšlo 15 článků

Objevte měsíční cíle, s nimiž v roce 2022 rozhodně nešlápnete vedle

Objevte měsíční cíle, s nimiž v roce 2022 rozhodně nešlápnete vedle

Úspěch se odvíjí od stanovených cílů. A pokud si dokážeme nastavit cíle tím směrem, kterým chceme jít, máme napůl vyhráno. Jenže co mají dělat lidé, kteří svůj směr právě hledají? Podívejte se na 10 cílů, které vás zaručeně popostrčí správným směrem, i když zatím netušíte, který to vlastně je. Možná se díky plnění těchto cílů snáz a dříve najdete!

Alespoň jedna kniha/časopis měsíčně

Ať chceme nebo ne, čtení dělá divy. Udržuje mozek v kondici, poskytuje nám nové informace a naši slovní zásobu občas obohatí o nějaké to slovíčko, které už jsme dlouho nepoužívali, proto zapadlo do pasivity. Nastavte si cíl přečíst alespoň jednu knihu za měsíc – a střídejte žánry i autory.

Na českém trhu je i spousta časopisů, v nichž se soustředí povídky od různých autorů – v každém čísle jsou seřazeny podle příležitosti nebo žánru. I takový časopis občas kupte a začtěte si a opět střídejte žánry. Uvidíte, o kolik vás to obohatí!

Pravidelná revize šatníku

Všimli jste si, že s příchodem fast fashion se vám šatník plní stále intenzivněji? Ono se není co divit. Když vidíme lákavou nabídku Takko, Kik nebo Pepco, navíc za ty ceny, ve kterých řetězce své zboží v akci nabízejí, kupuje se to skoro samo.

Jenže časem nastane problém kam to všechno dát, aby nebylo oblečení příliš zmuchlané. Nebo jak snadno a rychle najít to stříbrné sako, co se tak krásně hodí ke všemu. Co s tím? Pravidelně vyhodnocovat, co si ještě někdy obléknete, a co už posunete na charitu, případně přeřadíte do kupičky „no doma a na zahradu“. Uvidíte, jak se vám celkově uleví, když budete mít pořádek v šatníku!

Pravidelný pohyb v jakékoli formě

Pohyb zásobuje mozek nejen kyslíkem, ale i prospěšnými hormony a enzymy. Mozek na oplátku lépe řídí tělo, resp. všechny naše aktivity i ty na vyšší než fyzické úrovni. Zkrátka: ve zdravém těle zdravý duch – a platí to i v období pandemie. Když budeme udržovat tělo v rozumné kondici, bude se nám lépe přemýšlet i reagovat na případný stres.

Jeden nový recept měsíčně

A rozhodně to nemusí být nic exotického! I česká kuchyně je plná dlouho zapomenutých receptů! Co třeba brambory se studenou omáčkou z povidel a mléka/smetany? Zajímavých receptů najdete na internetu kupu – možná budete nová jídla zkoušet každý víkend!

Zdravé návyky jeden za druhým

Pod pojmem „zdravý návyk“ rozhodně nemusíme chápat jen něco z oblasti zdravé výživy a zdravého životního stylu. Ke zdravým návykům totiž patří i dobrá organizace času a každodenních činností, dobré reakce na některé podněty zvenčí nebo zdravé sebevědomí, bez nějž to má každý z nás v životě velmi obtížné!

Zkuste si každý měsíc vybrat něco z oblasti zdravých návyků a věnovat se jim jeden po druhém! Jen pozor – dokud si ten první neupevníte opravdu skvěle, do dalšího se nepouštějte. Mohli byste se zahltit – a to by správný směr ke správným cílům dost zkomplikovalo!

Aspoň jedna společenská akce měsíčně

V časech před covidem bylo celkem běžné, že jsme si zašli do společnosti, že jsme se scházeli u kávy nebo na pivko. Postupně se k tomuto trendu vracíme, ale jen velmi pomalu. Jenže společenská setkávání jsou pro nás jako živočišný druh extrémně důležitá – a jejich nedostatek má vážnější následky než průběh případně tu pochycené infekce.

Aspoň jedna práce hotová – za týden

Tento nadpis vypadá dost divoce a nepochopitelně – ale nic složitého jím myšleno není. Doporučení je směřováno do domácnosti, kde je vždycky co dělat – jenže ne vždy rozdělanou práci dokončíme. A ta nás pak podvědomě straší a tlačí v myšlenkách.

Proto je dobré si domácí práce (praní, žehlení, skládání prádla, úklid konkrétní místnosti, opravení porouchaných drobností, výměnu světel) naplánovat tak, abyste alespoň jednou týdně dokázali alespoň u jednoho úkolu říci, že právě máte splněno to, co jste chtěli udělat. Budete překvapeni, jak moc vás vědomí, že práci dokončujete, popostrčí tím správným směrem!

Svižné ráno – nebo spíš ráno v poklidu? Nastavte si ráno takové, jaké vám bude vyhovovat. A jde to i s dětmi

Pro start do každého dne je neskutečně důležitých těch několik desítek minut, které strávíte ráno doma poté, co otevřete oči. Ranní rytmus – jestli vám vyhovuje nebo ne – ten navede celý zbytek vašeho dne / týdne / měsíce nějakým směrem. Jakým? To záleží na tom, jak vaše rána probíhají, a jestli vám to tak vyhovuje.

Pokud potřebujete spíš svižné tempo, ale děti zdržují a stále na ně jen čekáte – budete se otráveně cítit i po zbytek dne. A jestli byste raději ráno v poklidu, ale ostatní doma „plaší“, protože vstávají pozdě a nestíhají, možná včetně vás, nebudete na tom o mnoho lépe. Možná se každé ráno točíte v bludném kruhu bezmoci a nevíte, co s tím. Podívejte se proto na ranní rutinu jako na klíč k produktivnímu dni.

Nenechte se rozptylovat zbytečnostmi!

Zakončíme asi nejdůležitější radou ze všech: Nenechte se rozptylovat zbytečnostmi. Co jsou zbytečnosti? To, co vy sami za zbytečnost vyhodnotíte. Ale vězte, že největší neplechu páchají ve vaší hlavě a na vaší výkonnosti (i spokojenosti během dne) nevyžádané zprávy, dále jinými uživateli sdílené příspěvky na sociálních sítích, které vám v mobilu cinknou každých pár minut, emaily, jejichž vyřešení rozhodně počká, schránka zahlcená odběry marketingových sdělení z e-shopů, plus spousta dalších podnětů.

Udělejte si tu pořádek, odhlaste všechny odběry, které vás už nezajímají. V době, kdy se chcete soustředit, mějte vypnutá všechna oznámení (vyjma zpráv od rodiny) – a to i na hodinkách nebo náramku. Dovolte si soustředit se jen na svou práci. Nezapomínejte ani na pauzy, v nichž pak vyřešíte a odpovíte všechny zprávy, co přijdou během doby, kdy se jim věnovat nechcete.

Závěrem

Zkuste alespoň 6 měsíců aplikovat tato pravidla (a možná najdete pár dalších, která vás zaujmou). Uvidíte, že se budete cítit spokojenější a třeba i odhodlanější pustit se do života trošku jinak, ale rozhodně lépe. Na druhou stranu: nic se nemá přehánět, takže pokud je vám některé z pravidel proti mysli, tak ho prostě vynechte…

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru