Tisková zpráva: Novinky ze světa sociálních sítí

Novinky ze světa sociálních sítí

Konec in-stream ads na Instagramu, změna procesu nastavení reklamních kampaní, možnost úpravy instagramové mřížky po publikaci postů a spoustu dalších aktualizací a vylepšení již jsou nebo v brzké době budou k dispozici na sociálních sítích. Všechny novinky ze začátku roku 2022, které by neměly správnému markeťákovi uniknout, shrnula agentura LCG New Media v následujícím textu.

 

NOVINKY Z INSTAGRAMU

Odkazy do stories už jsou pro všechny, můžete je navíc personalizovat

Kdo aktivně používá samolepky do stories už tuto novinku postřehl. Odkaz do stories už dneska může přidávat opravdu kdokoliv, odpadá tak povinnost mít alespoň 10 000 sledujících. Na začátku roku navíc Instagram zpřístupnil možnost personalizace popisku v samolepce odkazu…

 

Hezčí feedy snad už brzy na našich Instagramech

Bojujete často s tím, že se vám vizuál, který potřebujete vypublikovat nehodí do Instagram mřížky? Možná vás potěšíme aktuálním oznámením, že Instagram testuje novou funkci, která by na profilech umožnila změnit uspořádání feedu a upravit dříve zveřejněné obrázky do libovolného pořadí. Všichni se modlíme, aby tato funkce byla zpřístupněna co nejdříve a mnohým firmám a tvůrcům tak ulehčila práci.

 

Instagram mění hodnocení obsahu – zaměří se na originalitu

Algoritmus Instagramu bude nově „odměňovat“ originální tvorbu. Původní tvorbu upřednostní před příspěvky přesdílenými nebo upravenými. Novinkou nebude asi fakt, že obsah přesdílený, a především ten s vodoznakem z jiné platformy je na Instagramu penalizován. Vše je ale zatím v testování a rozvoji.

 

Lepší práce s živými přenosy

Instagram nově zobrazuje seznam plánovaných živých přenosů přímo v profilu tvůrce, díky čemuž by se mělo zvýšit povědomí o nadcházejících vysíláních v aplikaci. V prokliku naplánované události můžete uvést více informací o vysílání a zároveň se tam mohou lidé registrovat, aby dostali upozornění o zahájení živého přenosu.

 

Nové řazení instagramové zdi

Instagram spouští chronologické řazení pro všechny uživatele a 2 nové možnosti zobrazení nových příspěvků:

Oblíbené – zobrazují nejnovější příspěvky účtů, které jste si přidali do seznamu oblíbených. Sem můžete přidat až 50 profilů.

Sledované – zobrazují příspěvky všech účtů, které na Instagramu sledujete.

 

DALŠÍ NOVINKY Z INSTAGRAMU

 

  • Funkcionalita Remix je k dispozici ve všech instagramových videích, nejen v Reels. To pro nás znamená ještě větší kreativní možnosti a příležitost k zapojení diváků.

 

  • Instagram nově umožní odstranit jednotlivé příspěvky ze série dříve nahraného carouselu obrázků nebo videí.

 

  • Na Instagramu už není k dispozici možnost in-stream reklam. Jako alternativu Instagram navrhuje použít placement Reels.

 

  • Instagram přidal nový jednoduchý způsob, jak se uživatelé mohou zapojit a interagovat s obsahem ve stories. A to skrze novou funkci „To se mi líbí“.

 

  • Instagram Stories nabídnou novou nálepku pro události “Naplánováno“. Nálepka hezky poslouží ke snadnější propagaci akcí.

 

  • Instagram spouští Creator Lab s tipy pro tvůrce.

 

(prolink z „Creator Lab“: https://creators.instagram.com/lab)

 

NOVINKY Z FACEBOOKU

Změna procesu nastavení reklamních kampaní

Na Facebooku budou v roce 2022 probíhat změny ve výpisech účelů reklamy. Facebook si od toho slibuje zjednodušení a zefektivnění procesu nastavení reklamy. Nejdůležitější změnou bude snížení počtu možností účelů z 11 na 6 a ve správci reklam už nenajdeme sekce Povědomí, Zvažování a Konverze. Mělo by pak být i pro menší podnikatele a firmy jasné, jak kampaně nastavit tak, aby dosahovaly lepších výsledků.

Reels, jako hvězdný formát Instagramu, se přesouvá i na Facebook

Facebook zpřístupnil oblíbený krátký video formát Reels všem uživatelům na světě. Zároveň testuje nové možnosti reklamy, které umožní tvůrcům připojit ke svým videím sponzorovaný obsah.

K dispozici budou zatím 2 formáty:

Bannerové reklamy – ty se zobrazí jako poloprůhledný prvek ve spodní části Facebook Reels,

Nálepkové reklamy – statický obrázek, který může tvůrce umístit kamkoliv do videa.

 

DALŠÍ NOVINKY Z FACEBOOKU/METY

  • Meta přidává nové AR nástroje s pokročilejšími efekty v rámci aplikace Spark AR. „Chci vytvořit AR efekt“.

(prolink: https://www.facebook.com/sparkarhub/dashboard/

 

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Mezi aktuální klienty patří BAYER, STOCK, HONOR, Huawei, Pandora CinemaCity, Schuelke, PackWay, MAPO Group, Nemocnice Šumperk, Loterie Korunka, Festo, Bondster, Perrigo a další firmy. V referencích má agentura společnosti jako Omega Pharma, OC Galerie Harfa, Bubbleology, Edenred, Grandhotel Pupp, BTL, Hrady CZ, Tour Espana, ERV pojišťovna, ERGO, BigBoard nebo Ferring. V roce 2020 se agentura stala absolutním vítězem soutěže WebTop100 se svou kampaní na podporu dárcovství plazmy pro klienta MAPO plasma. V roce 2021 pak dosáhla na 3. místo v rámci výkonnostní kampaň roku pro značku Supradyn, společnosti Bayer.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru