Nová obchodní strategie společnosti Volkswagen staví autonomní řízení do popředí

Nová obchodní strategie společnosti Volkswagen staví autonomní řízení do popředí

Volkswagen posílí svůj software, mobilitu jako službu a bateriovou technologii, aby zůstal konkurenceschopný i v příštích desetiletích. Spolu s dalšími výrobci automobilů se připravuje na největší přechod v oblasti osobní mobility od vynálezu automobilu.

Generální ředitel Herbert Diess zdůraznil transformaci shora dolů ve všem od výroby až po zdroje příjmů. Pokud byly příjmy historicky taženy prodejem vozidel se spalovacím motorem, finanční ředitel společnosti Volkswagen Arno Antlitz uvedl, že zbytek dekády přináší příjmy nejen z prodeje elektrických vozidel, ale také softwaru, autonomního řízení, a dokonce i spolujízdy.

Díky tomuto cíli plánovala šes bateriových závodů Gigafactories v Evropě a zařízení pro výzkum a vývoj hardwarové platformy v hodnotě 800 milionů EUR v Berlíně. Společnost také posiluje své vlastní automobilové softwarové křídlo Cariad, které podle VW může do roku 2030 generovat tržby až 1,2 bilionu EUR prostřednictvím předplatného a dalších prodejů. Volkswagen má také velké plány týkající se autonomního řízení. Společnost chce získat část podílu na trhu ze spolujízdy a pronájmu automobilů. Manažeři vykreslili živý obraz zákazníkům, kteří by si mohli vyžádat elektrické AV taxi nebo kyvadlovou dopravu společnosti Volkswagen do konce tohoto desetiletí, nemusí zahrnovat ani volant nebo sedadlo řidiče.

“Představte si, že vaše babička nebo váš osmiletý syn mohou naskočit do kabiny Volkswagenu a navštívit se navzájem, kdykoli chtějí, bez matky nebo táty za volantem,” navrhl Diess. “Můžete použít jednu z našich mobilních aplikací a ID Buzz vás vyzvedne.”

Největší evropský výrobce automobilů očekává, že se jeho investice do MaaS vyplatí: Společnost očekává, že pouze na pěti největších evropských trzích budou do roku 2030 výnosy přes 70 miliard dolarů, uvedl Christian Senger, technický ředitel společnosti Volkswagen Užitkové vozy. Autonomní spolujízda ID Buzz, která se testuje v pilotním projektu v Mnichově, bude uvedena na trh jako komerční služba v Hamburku v roce 2025 a brzy na ni budou následovat USA

“Do roku 2030 dojde ve světě mobility k největší transformaci od přechodu od koní k autům na počátku 20. století,” řekl Diess. “Budoucnost automobilů, budoucnost individuální mobility, bude jasná.”

Zdroj, foto: volkswagenag.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru