Nike prodává hidžáb pro muslimské sportovkyně
Učinit sport pohodlnější muslimským ženám se rozhodla kultovní sportovní značka Nike. V letošním roce začal Nike prodávat hidžáby. Nový sportovní hidžáb Nike Pro prošel ročním vývojem.
Krasobruslařka ze Spojených arabských emirátů Zahra Lari nový hidžáb testovala a sama se stala tváří tohoto produktu k Mezinárodnímu dni žen. Po dobu jednoho roku Nike čerpal ze zkušeností a doporučení nejen krasobruslařky Zahry Lari, ale také egyptské běžkyně a horolezkyně Manal Rostom, či vzpěračky Amny Al Haddad.
Amna Al Haddad vzpomínala, že její soustředění narušovala váha tohoto oděvu, jeho sklon k posouvání a nedostatečná prodyšnost. Zmínila také obrovské potíže při shánění skutečného sportovního hidžábu. Amna měla jen jeden oděv, který byl vhodný pro soutěžení, a musela ho během soutěží každý večer prát ručně. Tomu všemu je ale konec – díky Nike.
Finální design s oblékáním přes hlavu je vyroben z pevné jednovrstvé funkční síťoviny Nike Pro. Tento lehký polyester je velmi prodyšný. Obsahuje drobné, strategicky rozmístěné otvory, které zaručují optimální prodyšnost při zachování dokonalé neprůsvitnosti a měkkosti na omak. Pružná tkanina se zároveň přizpůsobí jak tvaru hlavy sportovkyně, tak její disciplíně.
Nike je první významná mezinárodní společnost, která přijímá sportovní potřeby muslimských žen. Malé sportovní značky, jako jsou Capsters a ResportOn, byly předtím považovány za přední značky sportovních hidžábů. Na žádost sportovkyň návrháři umístili typické logo Nike Swoosh těsně nad levé ucho, aby tak zvýraznili špičkový výkonnostní ráz hidžábu.
Zdroje: Text/Foto: bbc.co.uk, nike.com
Komentáře