Neuvěřitelný vztah mezi Google +1 a vyšší pozicí stránky ve vyhledávání

Neuvěřitelný vztah mezi Google +1 a vyšší pozicí stránky ve vyhledávání

Každé dva roky dělá Moz studie ohledně věcí, které mají silný vliv na pozici stránky ve výsledcích Google vyhledávání. Letos poprvé se Dr. Matt Peters a jeho vědecký tým zaměřili na vztah mezi vyšším hodnocením a počtem +1. Výsledky byly překvapující.

Po důležitosti/věrohodnosti stránky je +1 hodnocení na Google+ nejvíce důležitou vlastností, pokud se v žebříčku vyhledávání chcete umístit co nejvýše. Google +1 porazilo i další známé metriky včetně sdílení a liků na Facebooku a dokonce i klíčových slov!

mozGraph

No a na Moz nejsou jediní, kdo tento vztah objevil. I Searchmetrics toto pomocí trochu odlišné metodiky studovali a zjistili podobné výsledky.

Takže tohle je ta důležitá otázka: Může aktivita na Google+ skutečně pomoci lépe ohodnotit vaše stránky?

Proč je to tentokrát důležitější

Již z roku 2011 si můžete pamatovat obrovskou vlnu diskuzí a nevole, která vypukla, když v Moz vysledovali podobný vztah mezi vyšším hodnocením a aktivitou na Facebooku. V té době Google prohlašoval, že rozhodně nepoužívá sdílení a liky z Facebooku k hodnocení webů. Dr. Peters nakonec došel k závěru, že vztah mezi aktivitou na Facebooku a vyšší pozicí v žebříčku spolu pravděpodobně přímo nesouvisí, ale je to způsobeno faktory, jako jsou odkazy a kvalitní obsah.

Nyní o dva roky později je tu pádný důvod k podezření, že s Google +1 je to jinak a že vztah mezi Google+ hodnocením +1 a vyšší pozicí mezi výsledky vyhledávání je skutečný.

Nejen že má tento vztah daleko vyšší účinnost než u Facebooku, ale platforma Google+ má vlastnosti, které ji dělají daleko lepší pro SEO. Tyto vlastnosti naznačují, že sdílení obsahu na Google+ má potenciál významným způsobem ovlivnit výsledky vyhledávání.

Ať už úmyslně nebo ne, ti, kdo vyvíjeli Google+, ho vyvinuli pro SEO. Zvažte faktory, díky nimž je sdílení obsahu na Google+ o tolik jiné než na jiných sociálních sítích:

1. Příspěvky jsou procházené a indexované téměř okamžitě

Jedním z původních cílů Google+ bylo používat ho k vyhledávání v reálném čase. To bylo totiž po tom, co Google v roce 2011 přestal platit Twitteru za přístup k datům. Od té doby používá Google Google+, aby zobrazoval nový obsah a mnoho webových odborníků zjistilo, že URL adresy sdílené na Google+ jsou procházeny a indexovány velmi rychle.

Když to srovnáme s Facebookem, kde jsou překážkou různá nastavení soukromí a ochrany osobních údajů… Příspěvky z Facebooku prostě Google prakticky vůbec neindexuje.

Na rozdíl od Facebooku a Twitteru tedy Google+ okamžitě poskytuje data své mateřské společnosti.

2. Příspěvky z Google+ předávají odkazy

Příspěvky na Google+ nejenže samy o sobě zvyšují PageRank, ale obsahují také odkazy, které jsou rovněž důležité.

Podívejte se, kolik se na běžné Google+ stránce nachází odkazů:

linksOnGoogle+

Tady jsou některé důležité věci, které byste si měli zapamatovat ohledně odkazů na Google+:

  • Jen „sdílené“ odkazy (odkazy, které se zobrazí pod vaším příspěvkem) Google zaregistruje. Všechny externí odkazy, které přidáte do samotného těla příspěvku, nejsou registrovány, takže vám v ničem nepomohou.
  • Někteří lidé rádi nahrají do příspěvku screenshot stránky a na tu pak v těle příspěvku odkážou. Dobrý obrázek může přilákat více pozornosti a zvýšit popularitu příspěvku, ale pro Google je k ničemu.
  • Jako důležité jsou shledávány i některé odkazy, které máte uvedené na svém profilu.

3. Google+ je optimalizován pro sémantický význam

Na rozdíl od Facebooku nebo Twitteru má každý příspěvek na Google+ většinu vlastností plnohodnotného blogového příspěvku.

  • Každý příspěvek má svoji vlastí URL.
  • Prvních 45-50 znaků příspěvku se objeví jako tag <title>.
  • Stejně jako na blogu mohou být jednotlivé příspěvky dlouhé a složité, aby mohly popsat téma do hloubky. Různé studie ukazují silný vztah mezi delšími příspěvky a vyšším hodnocením.
  • Pokud je příspěvek dále sdílen, může akumulovat vnitřní odkazy z Google+.

Vzhledem k těmto faktorům má každý příspěvek potenciál k odeslání silných sémantických signálů pro hledací algoritmus Googlu. To nejen že pomáhá samotnému příspěvku zařadit se výše v Google vyhledávání, ale potenciálně pošle i relevanční signál URL adrese, která je v příspěvku sdílená.

A co hodnocení autora a vydavatele?

Mnoho autorů si přidalo na své stránky odkazy na Google+ profily, aby se ve výsledcích vyhledávání objevila jejich fotografie. No a dalším takovým předpokladem je, že jednoho dne bude Google používat i informace o autorovi (a možná i o vydavateli) z jeho Google+ účtu, aby ohodnotil webové stránky. Zatím tedy není žádný důkaz o tom, že by to již Google dělal, ale mnoho lidí věří, že to bude již velmi brzy.

Využívejte Google+ pro SEO

Existují stovky způsobů, jak optimalizovat Google+, ale nejvýznamnější aktivity lze shrnout do těchto devíti bodů:

1. Začněte budovat vztahy na Google+

Nikdy není pozdě začít. Google+ je sociální síť. Sledujte skvělé lidi, komentujte příspěvky a sdílejte dobrý obsah – nejen kvůli SEO, ale také kvůli tomu, že to pro vás může být poučné.

2. Publikujte sdílení hodný obsah, do kterého přidáte odkazy

Pokud sdílíte nějaký obsah, rozhodně to neudělejte tak, že jen vložíte odkaz a tím to končí. Přidejte další text, který bude mít nějakou hodnotu – vlastní komentář či jiné relevantní informace.

Vezměte si příklad z dlouhých příspěvků na Google+. Každý z nich se chová jako mini blogový příspěvek a stává se více sdíleným a odkazy v něm působí důvěryhodněji. Sice není dobré nahrazovat pomocí Google+ osobní blog, ale pár řádků navíc může někdy znamenat pořádný rozdíl.

3. Přidejte k online obsahu své autorství

Měli byste ke svému webu přidat rel=“author“. Pokud přispíváte na jiné stránky než vlastní, obraťte se na jejich vydavatele (majitele), jestli by to nemohl přidat k vašemu popisu.

guestPostWithAuthorshipMarkup

4. Odkazujte na Google+ na všechny vaše další stránky a profily

Myslete na Google+ jako na primární rozbočovač vaší virtuální identity. Google nabízí několik míst, na kterých můžete umístit odkazy na své další online profily, stránky, na které přispíváte, a jednoduše weby, které chcete sdílet.

5. Využijte rel=“vydavatel“

Jste-li firma, organizace nebo nějaká značka, postupujte podle těchto pokynů.

6. Přidejte ke svému obsahu tlačítka pro sdílení na Google+

Někteří z vás si samozřejmě mohou myslet, že každý ke svým příspěvkům přidává tlačítka pro sdílení na sociálních sítích. Ale není to tak. Někteří lidé jsou prostě tvrdohlaví. Nebuďte tvrdohlaví.

7. Vyplňte váš Google+ profil relevantními a zajímavými informacemi

Informace, které poskytnete ve svém profilu, ovlivňují, jak se zobrazíte ve výsledcích Google+ vyhledávání a také hrají roli v tom, koho by Google mohl navrhovat ke sledování.

8. Udělejte pro lidi snadné přidat si vás do kruhů

Použijte odznaky Google+ nebo si vytvořte nějaké vlastní a umístěte je k veškerým svým online profilům, aby si vás ostatní mohli snadno přidat do svých kruhů.

google+badges

9. Udělejte své příspěvky veřejné

Příspěvky, které sdílíte soukromě, nebudou mít stejnou váhu jako ty veřejně sdílené. Pro účely SEO budete pravděpodobně chtít, aby měl váš příspěvek takový dosah, jak jen je to možné. Philipp Steuer na této skvělé Google+ infografice zjednodušeně ukazuje, kdo vidí vaše příspěvky:

willAUserSeeMyGoogle+Post

Pokud vás to zajímá

Pokud je to pro vás zajímavé téma, existují celé řady různých textů a tipů, které byste si mohli přečíst. Ve skutečnosti jsou tu ale přesně tři důležité články, které obsahují 99% všeho, co potřebujete vědět:

Jak to vidí Google

Matt Cutts z Googlu na tento příspěvek reagoval na Hacker News. Uvedl, že +1 se v algoritmu Googlu nepoužívají.

„Jen se pokouším vymyslet ten nejlepší způsob, jak vysvětlit myšlenku, že více +1 na Google+ vede k vyšší pozici ve vyhledávání, jako chybnou. Ale asi by bylo lepší, kdybyste se podívali na tento příspěvek, který je dva roky starý. V něm bylo podobné tvrzení o Facebooku.

Pokud uděláte zajímavý obsah, lidé na něj budou odkazovat, jako kdyby jej sdíleli na Facebooku nebo mu dávali +1 na Google+. Ale to neznamená, že Google používá tyto signály ve svém žebříčku. Spíše než abyste sháněli co nejvíce +1, mohli byste svůj čas strávit mnohem lépe psaním kvalitního obsahu.

Tak co si o tom myslíte vy?

Komentáře

Nahoru