Nejdůležitější social novinky posledních měsíců
Meta dává ven jednu aktualizaci za druhou a je jednoduché ztratit přehled. Ty nejdůležitější social novinky za posledních pár měsíců vám shrnula digitální fullservisová agentura LCG New Media.
NOVINKY Z INSTAGRAMU
Nepoznáváte Instagram a bojujete s přeměnou sociální sítě v druhý TikTok? Reels hýbou Instagramem a ať už se nám to líbí nebo ne, měli bychom je zařadit do publikačního plánu, pokud chceme být na Instagramu úspěšní. Níže najdete poslední updaty právě z reels a 3 typy, jak z nich vymačkat maximum.
Videa Reels nabídnou řadu novinek:
· až 90sekundové snímky
· používání interaktivní nálepky s anketami, kvízy nebo emoji posuvníky → nové možnosti, jak se prostřednictvím videí spojit s lidmi a zvýšit jejich zapojení
· možnost importu zvuku – bude možné nahrávat vlastní zvuky přímo v procesu tvorby, budou podporované i hlasové nahrávky, takže bude možné videa namluvit
· synchronizace zvuku, která vám umožní automaticky synchronizovat videoklipy do rytmu zvolené hudební skladby. Instagram dokonce zvládne doporučit ideální hudbu pro vaše video. Uvidíme, jak to bude fungovat 🙂
· nástroje Šablony vám usnadní celou tvorbu Reels → můžete použít video jiného autora jako šablonu pro své video
· Instagram nově všechna videa kratší než 15 minut vkládá do Reels
· v Creator Studiu teď naleznete nové přehledy o výkonnosti reels – najdete tam informace o dosahu, počtu zhlédnutých minut nebo o průměrné době sledování
Reels formát otevírá dveře k větším dosahům a lepší výsledkům. Pozor, ne každé reels může být úspěšné. Je potřeba:
1. být konzistentní – otestujte si, co vám funguje, případně se inspirujte u ostatních tvůrců, nebojte se experimentovat a až najdete svůj styl, tvořte obsah pravidelně
2. sledovat analytiky a vyhodnocovat si, který obsah vám funguje
3. myslet na to, že správně zvolená hudba a rychlý, zábavný střih videa mohou výrazně zvednou finální množství zasažených uživatelů (myslete na to, že s velkou pravděpodobností váš obsah uvidí i lidé mimo vaše sledující)
DALŠÍ NOVINKY Z INSTAGRAMU
· Instagram přidává možnost připnout příspěvky na profil. Nahoru na profil můžete připnout až 3 příspěvky. Jde o skvělou možnost, jak na Instagram profilu prezentovat vybraný obsah.
· Live shopping začíná pronikat i na český trh. V Česku ho vyzkoušela Heureka spolu s hračkářskou značkou Fisher-Price. Testuje ho i About you.
Instagram otevírá přístup k Reels API externím platformám. Firmy a značky teď mohou přidávat videa Reels na Instagram a spravovat související aktivity i z platforem třetích stran. Zároveň Instagram vyvíjí nativní nástroj, díky kterému by mělo být možné plánovat přímo v aplikaci posty, reels i stories.
· Instagram testuje poznámky v Instagram directu – poznámky se zobrazí v horní části schránky a můžou být až 60 znaků dlouhé.
Instagram experimentuje s možností zobrazování reklam přímo v profilech.
· Nově budete moci koupit produkt od malých businessů přímo v chatu na Instagramu, kde proběhne i samotná platba. Funkce je zatím k dispozici pouze v USA, ale po osvědčení by měl být nástroj dostupný globálně.
NOVINKY Z FACEBOOKU
B2B kampaně nabírají nový rozměr a nově je možné cílit na lidi na konkrétních pracovních pozicích.
Meta nově zpřístupnila novou sadu segmentů cílového publika, díky které bude možné v kampani cílit na decision-makery v klíčových firmách z B2B sféry z oblasti strojírenství, IT, provozu, HR, strategie nebo marketingu na základě jejich pracovních pozic. Cílení bude možné na základě uvedené pracovní pozice/titulu a/nebo aktivity v aplikacích Mety. (například lze také cílit na správce firem, které byly vytvořeny za posledních 6, 12 nebo 24 měsíců.)
Meta spustila novou platformu pro vzdělávání se v oblasti reklamy
Pokud se chcete zdokonalit ve výkonnostním marketingu, tato nová platforma se vám bude hodit. Meta tam v uspořádaných sekcích shrnuje informace k jednotlivým problematikám.
Přidává také praktické tipy, jak povznést marketingový přístup na novou úroveň a zlepšit výkonnost vašich kampaní. Vzdělávací centrum najdete zde.
Meta rozšiřuje možnosti automatizované optimalizace reklam
Meta Advantage jste už možná vyzkoušeli, k dispozici je od března. Meta nyní možnosti rozšiřuje o Advantage+ App, který má pomoci s výkonností kampaní zaměřených na instalaci aplikací. Zpřístupněn bude také Advantage+ Shopping, který slibuje až o 12 % nižší cenu za konverzi než u kampaní s běžnými postupy, jelikož bude schopný uživatele na základě jejich předchozího chování nasměrovat tam, kde je větší pravděpodobnost konverze.
DALŠÍ NOVINKY Z FACEBOOKU/METY
· Facebook spouští aktualizovaný formát feedu. Meta začne zobrazovat více doporučeného obsahu se zaměřením na video příspěvky. Může to tak negativně ovlivnit dosahy firemních postů na Facebooku.
· Facebook umožní vytvořit alternativní profily. Můžete si vytvořit až 4 profily, které budou propojené s jedním hlavním účtem. Alternativní profily se vám můžou hodit, protože každá informace, kterou sdílíte, nemusí být vhodná pro všechny vaše kontakty.
NOVINKY Z DALŠÍCH SOCIÁLNÍCH SÍTÍ
Nově je možné na Pinterestu označovat produkty z katalogu přímo v obrázcích a zvyšovat tak nákupní záměr (až o 70 %).
Twitter začal testovat CoTweets.
TikTok spustil beta verzi předplatného – tvůrci budou moct svou tvorbu zpřístupňovat za poplatek.
Zdroj, foto: lcg.newmedia.cz
Komentáře