Nejdůležitější social novinky posledních měsíců

Nejdůležitější social novinky posledních měsíců

Meta dává ven jednu aktualizaci za druhou a je jednoduché ztratit přehled. Ty nejdůležitější social novinky za posledních pár měsíců vám shrnula digitální fullservisová agentura LCG New Media.

NOVINKY Z INSTAGRAMU

Nepoznáváte Instagram a bojujete s přeměnou sociální sítě v druhý TikTok? Reels hýbou Instagramem a ať už se nám to líbí nebo ne, měli bychom je zařadit do publikačního plánu, pokud chceme být na Instagramu úspěšní. Níže najdete poslední updaty právě z reels a 3 typy, jak z nich vymačkat maximum.

Videa Reels nabídnou řadu novinek:

· až 90sekundové snímky

· používání interaktivní nálepky s anketami, kvízy nebo emoji posuvníky → nové možnosti, jak se prostřednictvím videí spojit s lidmi a zvýšit jejich zapojení

· možnost importu zvuku – bude možné nahrávat vlastní zvuky přímo v procesu tvorby, budou podporované i hlasové nahrávky, takže bude možné videa namluvit

· synchronizace zvuku, která vám umožní automaticky synchronizovat videoklipy do rytmu zvolené hudební skladby. Instagram dokonce zvládne doporučit ideální hudbu pro vaše video. Uvidíme, jak to bude fungovat 🙂

· nástroje Šablony vám usnadní celou tvorbu Reels → můžete použít video jiného autora jako šablonu pro své video

· Instagram nově všechna videa kratší než 15 minut vkládá do Reels

· v Creator Studiu teď naleznete nové přehledy o výkonnosti reels – najdete tam informace o dosahu, počtu zhlédnutých minut nebo o průměrné době sledování

 

Reels formát otevírá dveře k větším dosahům a lepší výsledkům. Pozor, ne každé reels může být úspěšné. Je potřeba:

1. být konzistentní – otestujte si, co vám funguje, případně se inspirujte u ostatních tvůrců, nebojte se experimentovat a až najdete svůj styl, tvořte obsah pravidelně

2. sledovat analytiky a vyhodnocovat si, který obsah vám funguje

3. myslet na to, že správně zvolená hudba a rychlý, zábavný střih videa mohou výrazně zvednou finální množství zasažených uživatelů (myslete na to, že s velkou pravděpodobností váš obsah uvidí i lidé mimo vaše sledující)

 

DALŠÍ NOVINKY Z INSTAGRAMU

· Instagram přidává možnost připnout příspěvky na profil. Nahoru na profil můžete připnout až 3 příspěvky. Jde o skvělou možnost, jak na Instagram profilu prezentovat vybraný obsah.

· Live shopping začíná pronikat i na český trh. V Česku ho vyzkoušela Heureka spolu s hračkářskou značkou Fisher-Price. Testuje ho i About you.

Instagram otevírá přístup k Reels API externím platformám. Firmy a značky teď mohou přidávat videa Reels na Instagram a spravovat související aktivity i z platforem třetích stran. Zároveň Instagram vyvíjí nativní nástroj, díky kterému by mělo být možné plánovat přímo v aplikaci posty, reels i stories.

· Instagram testuje poznámky v Instagram directu – poznámky se zobrazí v horní části schránky a můžou být až 60 znaků dlouhé.

Instagram experimentuje s možností zobrazování reklam přímo v profilech.

· Nově budete moci koupit produkt od malých businessů přímo v chatu na Instagramu, kde proběhne i samotná platba. Funkce je zatím k dispozici pouze v USA, ale po osvědčení by měl být nástroj dostupný globálně.

 

NOVINKY Z FACEBOOKU

B2B kampaně nabírají nový rozměr a nově je možné cílit na lidi na konkrétních pracovních pozicích.

Meta nově zpřístupnila novou sadu segmentů cílového publika, díky které bude možné v kampani cílit na decision-makery v klíčových firmách z B2B sféry z oblasti strojírenství, IT, provozu, HR, strategie nebo marketingu na základě jejich pracovních pozic. Cílení bude možné na základě uvedené pracovní pozice/titulu a/nebo aktivity v aplikacích Mety. (například lze také cílit na správce firem, které byly vytvořeny za posledních 6, 12 nebo 24 měsíců.)

Meta spustila novou platformu pro vzdělávání se v oblasti reklamy

Pokud se chcete zdokonalit ve výkonnostním marketingu, tato nová platforma se vám bude hodit. Meta tam v uspořádaných sekcích shrnuje informace k jednotlivým problematikám.

Přidává také praktické tipy, jak povznést marketingový přístup na novou úroveň a zlepšit výkonnost vašich kampaní. Vzdělávací centrum najdete zde.

Meta rozšiřuje možnosti automatizované optimalizace reklam

Meta Advantage jste už možná vyzkoušeli, k dispozici je od března. Meta nyní možnosti rozšiřuje o Advantage+ App, který má pomoci s výkonností kampaní zaměřených na instalaci aplikací. Zpřístupněn bude také Advantage+ Shopping, který slibuje až o 12 % nižší cenu za konverzi než u kampaní s běžnými postupy, jelikož bude schopný uživatele na základě jejich předchozího chování nasměrovat tam, kde je větší pravděpodobnost konverze.

 

DALŠÍ NOVINKY Z FACEBOOKU/METY

· Facebook spouští aktualizovaný formát feedu. Meta začne zobrazovat více doporučeného obsahu se zaměřením na video příspěvky. Může to tak negativně ovlivnit dosahy firemních postů na Facebooku.

· Facebook umožní vytvořit alternativní profily. Můžete si vytvořit až 4 profily, které budou propojené s jedním hlavním účtem. Alternativní profily se vám můžou hodit, protože každá informace, kterou sdílíte, nemusí být vhodná pro všechny vaše kontakty.

 

NOVINKY Z DALŠÍCH SOCIÁLNÍCH SÍTÍ

Nově je možné na Pinterestu označovat produkty z katalogu přímo v obrázcích a zvyšovat tak nákupní záměr (až o 70 %).

Twitter začal testovat CoTweets.

TikTok spustil beta verzi předplatného – tvůrci budou moct svou tvorbu zpřístupňovat za poplatek.

 

Zdroj, foto: lcg.newmedia.cz

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru