Nejčastější chyby v PPC reklamě

Nejčastější chyby v PPC reklamě

 PPC reklama je jedním z nejsilnějších a nejvyužívanějších nástrojů v online marketingu, který opravdu funguje! Pokud je ale její nastavení chybné, lze očekávat pouze minimální odezvu. Agentura LCG New Media v tomto článku představuje nejčastější chyby, se kterými se u PPC kampaní lze setkat. Pokud se těchto kiksů firmy vyvarují, mohou ušetřit i tisíce korun měsíčně.

1. Klíčová slova pouze ve volné shodě

Klíčová slova ve volné shodě jsou navržena tak, že reklamní systém zobrazuje inzeráty na vyhledávací dotazy, které jsou stejné nebo související s klíčovou frází ve volné shodě. Může se tedy snadno stát, že rozpočet utrácíte za návštěvníky, kteří hledají trochu něco jiného. Proto je vhodné aktivně pracovat s vylučujícími klíčovými slovy na základě přehledu skutečných vyhledávacích dotazů. Ten nám dává jasnou představu, které fráze spustily vaše reklamy.

2. Návštěvnost z mobilních zařízení

Pokud kampaň nenastavíte jinak, bude se reklama zobrazovat na stolních počítačích, tabletech a mobilních zařízeních. Výkon kampaní na mobilech se většinou dost výrazně liší od kampaní na běžných počítačích. Mobilní zařízení bez úprav nastavení zpravidla přináší velkou návštěvnost s nízkým výkonem.

Proto je důležité tuto návštěvnost pečlivě sledovat a upravovat nabídky na základě výkonnosti.

3. Omezený denní rozpočet

Na první pohled zřejmý, ale velmi častý problém. Kampaně s vyčerpaným denním rozpočtem se po zbytek dne přestanou zobrazovat. Pokud je denní rozpočet omezen např. na 1000 Kč a cena za proklik 10 Kč, získáme denně 100 prokliků. V případě, že snížíme CPC na 8 Kč, získáme za stejný rozpočet 125 kliknutí denně. Takto postupně můžeme optimalizovat CPC až do momentu, kdy rozpočet přestane být omezen.

4. Sledování konverzí

Nastavení měření konverzí nebývá tak samozřejmé, jak by se mohlo zdát. Často klienti konverze nesledují vůbec nebo měří například počet návštěv stránky s kontaktním formulářem místo odeslání samotného formuláře.

5. Nežádoucí návštěvnost

„Zkoušeli jsme display kampaně, ale vůbec nám nefungovaly“. Věta, kterou od klientů slýcháme velmi často. Při pohledu na to, kde se reklama zobrazovala, pak vidíme, že většinu návštěvnosti tvoří prokliky z iPadu z her pro děti. Je tedy třeba sledovat umístění reklamy a vylučovat ta s nízkým výkonem.

6. Reklamy se zobrazují 24/7

Ve výchozím nastavení fungují kampaně nepřetržitě sedm dní v týdnu od rána do večera. Pokud cílíte na B2B segment, bude asi dobré kampaně o víkendu buď vypnout úplně, nebo alespoň snížit CPC. Pokud cílíte na koncové zákazníky, bude pravděpodobně výhodné posílit kampaně o víkendu zvýšením maximální ceny za proklik.

7. Ignorace skóre kvality

Skóre kvality je odhadem kvality vašich reklam, klíčových slov a vstupních stránek. Nabývá hodnot od 1 do 10. Čím relevantnější reklamy a vstupní stránky pro uživatele jsou, tím je pravděpodobnější, že dosáhnete vyššího skóre kvality.

Vysoké skóre kvality zpravidla vede k nižším nákladům a lepším pozicím vašich reklam. Proto se snažte dosáhnout co nejvyššího hodnocení:

Seskupte podobná klíčová slova do jedné reklamní sestavy

Pro každé klíčové slovo použijte nejrelevantnější vstupní stránku

Použijte klíčové slovo v inzerátu, abyste zvýšili CTR

Zdroj, text/foto: lcgnewmedia.cz

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru