Nehrajte si s Grumpy Cat, nebo se pořádně plácnete přes kapsu

O tom, že zahrávat si s majiteli legendární kočky Grumpy Cat a porušovat autorská práva se nevyplácí, se přesvědčila společnost Grenade Beverage. Po prohraném soudním sporu o nedovolené užívání motivu Grumpy Cat musí vlastníkům rozmrzelého domácího mazlíčka vyplatit přes 700 tisíc amerických dolarů.

Today - Season 63

Grumpy Cat je přezdívka slavné kočky jménem Tardar Sauce (pokud vám to připomíná tatarskou omáčku, věřte, že ne náhodou). Specifický vzhled kočky má na svědomí dwarfismus a podkus, jehož výsledkem je rozmrzelý škleb, který zvíře charakterizuje. Toho, že obrázek chlupatého mrzouta baví celý internet, si všiml i výrobce nápojů Grenade Beverage a rozhodl se využít ho ve svůj prospěch.

Se společností Grumpy Cat Limited, která patří majitelce kočky Tabathě Bundesen, uzavřela firma dohodu o možnosti užívat motiv Grumpy Cat na výrobku s názvem Grumppuccino za cenu 150 tisíc dolarů. Ve výsledku ho ale neoprávněně využila také k propagaci pražené kávy a dalších svých produktů. Tím překročila smluvně daný rozsah spolupráce. V roce 2015 proto podala majitelka internetové celebrity, na firmu žalobu. Před pár dny kalifornský soud v Santa Aně rozhodl ve prospěch Tabathy a přikázal firmě zaplatit odškodné ve výši 710 tisíc amerických dolarů (v přepočtu více než 14 milionů korun) za porušení autorských práv.

grumpy 2

Grumpy Cat se stala slavnou poté, co Tabatha v roce 2012 zveřejnila její první fotku. Od té doby se kočka těší velkému zájmu veřejnosti. Kromě obalů na kočičí žrádlo, se její obrázek dostal také na trička, hrníčky a nespočet dalších výrobků.  Tardar má dokonce i svou voskovou figurínu u Madame Tussauds v metropolích, jako je Londýn, Washington DC nebo San Francisco.

Zdroj text: Business Insider, zdroj foto: TIME, Business Insider

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru