NÁVOD: Jak napsat online marketingový plán?

Pokud si přejete, aby vaše podnikání bylo úspěšné, je nutné zapojit internetový marketing. Komunikace s potenciálními i stávajícími zákazníky je mnohdy klíčová. A k dobré online komunikaci je nutná strategie.

Základem online marketingového plánu je několik hlavních elementů, a to:

  • Kde jste nyní?
  • Kam se chcete dostat?
  • Strategie, která nám pomůže dostat se k danému cíli
  • Taktiky, které jsou detailem dané strategie
  • Implementace plánu
  • Monitoring a optimalizace
ux-788002_1280

Jak napsat online marketingový plán? Zdroj: Pixabay

Obsahový plán

Google každým rokem vylepšuje algoritmus pro vyhledávání a lidé, kteří se zabývají marketingem, se stále snaží přijít na to, v čem spočívá jeho hodnocení jednotlivých webových stránek. Jedno je již jisté.

Google se neustále snaží zajistit svým uživatelům relevantní informace. Proto je velice důležitý obsah webu. Je-li kvalitní a dostanou-li na něm uživatelé informace, které hledají, Google jej ohodnotí velice pozitivně. I z tohoto důvodu je velmi vhodné vytvořit obsahový plán.

5 jednoduchých kroků k vytvoření online marketingového plánu

Poznejte své cílové publikum

Kdo jsou vaši zákazníci? Jaké zprávy vyhledávají? Co je zajímá? Vytvořte si marketingové persony. Definujte své zákazníky.

Kdo je vaše konkurence?

Při vytváření marketingového plánu je nutné vyjasnit si, kdo jsou vaši konkurenti a jaké oproti vám mají konkurenční výhody. Vytvořte si jednoduchou tabulku, kde si poznamenáte, kdo je vaše konkurence včetně konkurenčních výhod.

Marketingové kanály

Které marketingové kanály využíváte? U kterých z nich jste zaznamenali největší úspěch? Se svými potenciálními i stávajícími zákazníky se snažte komunikovat a dávejte jim informace, které hledají. Vkládejte na sociální sítě zajímavé příspěvky, zasílejte jim emaily s akčními slevami, představením nového produktu nebo s pozváním na konferenci. Udržujte své zákazníky informované. Nezapomínejte na svůj web a kvalitní obsah.

Taktiky k dosažení stanovených cílů

Předtím, než budete vytvářet tuto část marketingového plánu, je samozřejmě nutné vědět, jakých cílů mají vaše marketingové aktivity dosáhnout. Poté zvolte marketingové kanály jako například emailing, PPC, SEO, sociální média, blogování, video marketing, webináře, obsah zdarma (ebooky apod).

Měřte výsledky a optimalizujte

Veškeré úsilí, které do online marketingu vložíte, by mělo být měřitelné. Bez měření výsledků nepoznáte, zda a jak byl váš marketingový plán úspěšný. Použijte proto minimálně nástroj Google Analytics, díky kterému zjistíte, kolik uživatelů si zobrazilo váš web, z jakého zařízení, jaké procento uživatelů provedlo konverzi, u kterých stránek se projevila nejvyšší míra opuštění atd.

Na základě těchto cenných informací můžete své stránky i reklamy optimalizovat tak, aby bylo vaše podnikání ještě úspěšnější.

Zdroj: WebyOgi

Komentáře

Nahoru