Tisková zpráva: Nákup a prodej chytrých telefonů: Jaké jsou návyky českých spotřebitelů?

Společnost Swappie provedla ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar průzkum spotřebitelského chování Čechů týkající se nákupu a prodeje repasovaných chytrých telefonů: 3 z 5 dotazovaných by si koupili smartphone online, 1 ze 3 by už ale svůj starý telefon neprodali.

Trh s repasovanými chytrými telefony stabilně roste a mezi lety 2022 až 2027 se očekává průměrný meziroční růst o 10,23 %. Toto číslo ukazuje, že se spotřebitelé stále více přiklání k udržitelným a odpovědným nákupním rozhodnutím. Swappie, finský startup, který vykupuje, repasuje a prodává iPhony, provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar průzkum, aby zjistil, jaký postoj mají k repasovaným zařízením čeští spotřebitelé a jaké jsou jejich nákupní zvyky.

Češi nakupují chytré telefony online

Studie, kterou provedla agentura Kantar, ukazuje, že nákup chytré elektroniky online je v České republice běžnou praxí, přičemž o nákupu smartphonu online by uvažovalo 63 % respondentů. Tento trend je nejvíce patrný v Plzeňském kraji (78 %), v Praze (72 %) a poté také v Jihočeském, Pardubickém a Jihomoravském kraji (68 %). Online nákupy chytrých telefonů nejčastěji preferuje věková skupina 18–34 let.

V případě, že se Češi rozhodnou pro online nákup repasovaného telefonu, očekávají kvalitu, srovnatelnou s novým zařízením. Mezi hlavní důvody tohoto nákupního rozhodnutí patří zejména úspora financí. Zákazníci také oceňují, že je nákup repasovaného telefonu šetrnější k životnímu prostředí.

Prodej telefonu je pro Čechy zatím překážkou

Češi sice nakupují chytré telefony online, přístup se však mění v případě jejich prodeje – i přes to, že by třetina respondentů uvažovala nad prodejem chytrého telefonu online nebo na kamenné prodejně, 34 % o prodej starého telefonu nemá zájem vůbec. Jen 17 % respondentů někdy svůj starý telefon prodalo, zatímco více než polovina všech respondentů (64 %) si starý telefon nechává jako záložní. Ten však většina z nich použije jen v krajních případech a třetina z nich ho nevyužije vůbec.

Největší podíl lidí, kteří nezvažují prodej svého telefon se nachází v Ústeckém (41 %), Karlovarském (41 %) a Zlínském (38 %) kraji, přičemž jejichž věk přesahuje 45 let.

„Součástí dlouhodobého směřování společnosti Swappie je naučit spotřebitele, aby dělali vědomá a odpovědná nákupní rozhodnutí. Poskytujeme jim proto platformu, kde mohou prodávat své staré telefony a nakupovat repasované, zpřístupňujeme jim cestu k udržitelnějšímu životnímu stylu a přispíváme k rozvoji cirkulární ekonomiky,” říká Michaela Mackovičová, Country manažerka Swappie pro Českou republiku. „Na českém trhu bezpochyby existují překážky, které musíme neustále překonávat, a tak považujeme za důležité, abychom spotřebitele učili, jaké výhody má nákup repasovaných telefonů. Ukazujeme jim, že pokud chtějí koupit či prodat chytrý telefon, Swappie jim tuto službu díky profesionálnímu přístupu poskytne spolehlivě,” dodává.

 

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru