Naděje pro Indii: Facebook intenzivně pomáhá hledat dárce krve

Stejně jako mnoho dalších zemí, také Indie se potýká s nedostatkem dárců krve. Poptávka od pacientů, kteří krev nutně potřebují, vysoce převyšuje nabídku. Tento problém vede pacienty a jejich rodiny k velmi stresujícímu hledání dárců na vlastní pěst, protože nemocnice či krevní banky pro ně krev prostě nemají. Společnost Facebook se proto rozhodla přiložit ruku k dílu a usnadnit těmto lidem i organizacím hledání a vzájemnou komunikaci s dárci prostřednictvím své sociální sítě.

Indie

„Myslíme, že můžeme pomoci – nalezením způsobů, jak efektivněji spojit dárce a lidé, kteří krev potřebují. V Indii tento problém přiměje každý týden tisíce lidí žádat o dárcovství prostřednictvím Facebooku,“ uvádí firma na svých webových stránkách s tím, že na základě jejich výzkumu jsou lidé ochotnější darovat krev, pokud mají přístup k lepším informacím a prostředkům. Zároveň je celý proces snadnější i pro samotné pacienty. Z tohoto důvodu společnost oznámila, že se pokusí usnadnit lidem v Indii cestu k tomu, aby se zapsali jako dárci krve. Prostřednictvím Facebooku propojí uživatele a organizace s potřebnými informacemi a prostředky k nalezení těchto dárců.

„Spolupracujeme s neziskovými organizacemi, odborníky z oblasti zdravotnictví, potencionálními dárci a lidmi, kteří využívají Facebook za účelem nalezení dárců krve, abychom zaručili, že to, co navrhujeme, bude pro lidi v Indii užitečné,“ vysvětlili podstatu projektu produktová manažerka Hema Budaraju a vedoucí programu pro jižní Asii Ritesh Mehta.

Novinku spustí sociální síť už 1. října. Uživatelé Facebooku se pak budou moci k dárcovství zaregistrovat přímo v aplikaci. Zprávu o spuštění nové služby uvede Facebook také ve výběru zpráv, aby tím maximálně podpořil účast. Veškeré informace, které o sobě dárce uvede, mohou zůstat čistě soukromé, nebo je lze sdílet na své timeline. Tato funkce bude dostupná nejprve pro platformu Android a mobilní web, protože se jedná o nejčastější způsoby, jak lidé v Indii sociální síť navštěvují.

Jednodušší propojení bude fungovat také mezi lidmi a samotnými organizacemi. Organizace i jednotlivci budou mít možnost v případě potřeby vytvořit speciální příspěvek s žádostí, která bude obsahovat všechny důležité informace pro samotného dárce. Jakmile se žádost zveřejní, Facebook upozorní všechny potenciální dárce v okolí a vyzve je k sdílení příspěvku. Tak se informace dostane k více lidem a pomůže najít vhodného dárce, který pak může na prosbu odpovědět jednoduše pomocí chatovací aplikace Messenger, WhatsApp nebo telefonátem.

Tohle je příkladná ukázka, jak mohou být sociální sítě skutečně prospěšné svým uživatelům. Co říkáte?

Zdroj: newsroom.fb.com

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru