Náchoda? Nemyslíme si… Náchod má nový vizuál

Město Náchod dostalo nový vizuální styl. Jedni tvrdí, že za tuhle práci by si grafik snad ani neměl nechat platit. Druzí oponují, že logo sklízí náramný úspěch, což by se při kvalitním provedení asi nestalo.

Co vás napadne, když se podíváte na nové logo Náchoda?

nachod

Většinu lidí nejspíš Nespresso. Je docela blbé, si to takhle spojovat, ale logo nás k tomu prostě nutí.

nespresso

Jenže to není všechno. Přesně tohle písmenko N se totiž dá koupit ve fotobance Fotolia za pár dolarů. Dobře, barvy si sice grafik musel upravit a zatočení písmenka N taky není úplně přesné, ale… Jedno je jisté. Originální nápad to prostě nebyl.

fotolia

Čestné místo na stránce grafického odpadu

Náchodské logo má své čestné místo na facebookové stránce Grafický odpad. Komentující to tam vystihli docela přesně:

nadhera

A u tohoto obrázku si dobře všimněte tematického barevného pojetí:

zachod

Tisíciletá bohatství, pevné základy a členité terén

Grafik ovšem dokázal volbu svého loga velmi dobře vysvětlit. Starosta Náchoda, Jan Birke, popsal:

„Nová značka odkazuje jednoznačně na tisíciletá bohatství, která tento kraj nabízí. Proto výběr barev padl na zelenou a modrou, které vystihují zeleň a vodstvo a vzájemně se spojují do výrazného písmene N. Tato ikona současně znázorňuje členitý terén města, malebné kopce a údolí, plynoucí řeku Metuji. Tučné písmo logotypu reprezentuje pevné historické základy města a jeho dominantní postavení v regionu.“

Na logo mají navazovat nové webové stránky, tak jsme upřímně zvědaví, kde se grafik inspiruje tentokrát.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru