Mystery shopping
Mystery shopping
Jedná se o projekt výzkumných agentur, při kterém se mystery shopper vydává za běžného spotřebitele a zkoumá běžné chování personálu k zákazníkovi.
Mystery shopping je kvalitní a ověřena metoda výzkumu trhu, jelikož se prodejce chová přirozeně – nemá totiž tušení, že se jedná o výzkum. Úlohou mystery shoppera je nejen nákup výrobku, ale i kladení otázek, registrace stížností nebo hraní určité role. Po skončení návštěvy vše zpracuje a pošle agentuře.
Při mystery shoppingu se nejvíce zkoumá:
- jak dlouho trvá, než si fiktivního zákazníka někdo všimne
- oční kontakt, příjemné vystupování
- prodejní argumenty používané prodavačem
- zda a jak se prodavač pokouší uzavřít prodej
- zda prodavač navrhuje prodej nějakého dodatečného produktu
- zda prodavač pozval zákazníka k opětovné návštěvě prodejny
- čistotu prodejny a příslušenství
- dodržování norem společnosti vztahující se ke službě, vzhledu prodejny a prezentace
Komentáře