Mobilní bankovnictví: Které banky získaly nejlepší klientské hodnocení?

Mobilní bankovnictví: Které banky získaly nejlepší klientské hodnocení?

Internetové bankovnictví dnes využívá přes 90 % Čechů a polovina z nich spravuje svůj účet i ze smartphonu. Všechny banky se svoje bankovnictví snaží neustále vylepšovat, rozšiřují nabídku služeb a spolu s IT specialisty vyvíjejí nové aplikace.

Pandemie celý proces ještě urychlila a jasně ukázala, že budoucnost bank je v digitálním světě. Komu se v něm daří a kdo spíše zaostává? To si v následujících řádcích prozradíme.

Tentokrát jsme se však nezaměřovali na názory odborníků, ale na hodnocení samotných uživatelů. Zajímala nás například dostupnost jednotlivých funkcí, nabídka doplňkových služeb nebo uživatelská přívětivost. Výsledky průzkumu vás možná překvapí.

Podporované funkce a služby

Největší počet funkcionalit má mobilní bankovnictví Komerční banky, Air Bank a Moneta Money Bank. Naproti tomu Unicredit Bank, Sberbank nebo Hello Bank se v tomto ohledu zatím nedaří. Jejich zákazníci se musí spokojit s méně než 70 službami. Najdou se ale lidé, kterým to naopak vyhovuje. 

Nesmíme ale zapomenout ani na banky, které zatím smart banking nepodporují vůbec, případně jen velmi omezeně. Většinou se však jedná o menší společnosti, které se do současných trendů dříve či později zapojí.

Intuitivní a snadné ovládání

Velké množství funkcí nemusí automaticky znamenat, že bude systém nepřehledný a příliš složitý. U Komerční banky je tomu právě naopak. Velmi kladně ale klienti hodnotí i uživatelskou přívětivost aplikace Air Bank, České spořitelny nebo ČSOB. Poslední jmenovaná banka ale přešla v minulém roce na novou aplikaci, pro kterou zatím údaje chybí.

Dostupnost základních funkcí

V dnešní době chceme všechno co nejjednodušší a nejrychlejší a pro mobilní bankovnictví to platí dvojnásob. V ohrožení totiž mohou být naše finance a pak rozhoduje opravdu každá sekunda. Taková situace nejčastěji nastává při ztrátě platební karty. Její okamžitou blokaci prostřednictvím smartphonu naštěstí umožňují všechny banky na našem trhu s výjimkou Sberbank, která ale už v březnu oznámila odchod z České republiky i celé Evropy. 

Všude jinde snížíte limity karty na nulu během pár sekund a stačí vám k tomu tři až pět kliknutí. Nejlépe si opět vedly Moneta Money Bank nebo Unicredit Bank. 

Kromě bezpečnosti nám ale záleží i na pohodlí. To potvrzují zákazníci, které nejvíce oslovilo snadné nastavení trvalého příkazu nebo bankovní půjčka sjednaná během pár minut. Ano, čtete správně, i klasické banky vám dnes půjčí přes internet, během pár minut a bez splňování složitých podmínek. Konkurují tak ostatním institucím, které alespoň zatím nemají takovou důvěru klientů.

Kompletně online

Pandemie nás přesvědčila, že si téměř vše dokážeme zařídit přes internet. A neplatí to zdaleka jen pro nejmladší generace. Návštěvami pobočky se nechce zdržovat stále více lidí. Vítáme proto možnost sjednat si většinu finančních produktů kompletně online. Nejčastěji jde o úvěry na menší částku, ale také například o důchodové pojištění, stavební spoření, investice a další produkty.

Bezpečnost díky novým technologiím

Phishingových a hackerských útoků stále přibývá, kvalitní zabezpečení mobilní banky je tedy nutností. Klienti se shodují na tom, že mají nejraději ověření pomocí otisku prstu nebo Face ID. Zabere totiž sotva pár vteřin a přitom je velmi spolehlivé. Bankovní experti ale zdůrazňují, že dobře zabezpečená je dnes většina oficiálních bankovních aplikací. Důležité je tedy hlavně znát pravidla chování v online světě, nestahovat software z podezřelých zdrojů a nereagovat na podvodné e-maily. S tím souvisí i to, že Češi oceňují, pokud je jejich banka učí finanční gramotnosti, třeba prostřednictvím svého blogu nebo sociálních sítí.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru