Tisková zpráva: Mladý podnikatel získal investora k realizaci internetové aplikace Eventmat

Mladý podnikatel získal investora k realizaci internetové aplikace Eventmat

Na vývoj webové aplikace, informační a prodejní platformy Eventmat, dostal její zakladatel Jan Močáry investici pět milionů korun od českého investora. Co vedlo Močáryho k založení společnosti, se kterou hodlá prorazit i v zahraničí? Jeho příběh stojí za pozornost.

Eventy na dosah odkudkoli

Budoucnost platformy Eventmat je ukryta v možnosti propojování organizátorů, promotérů, návštěvníků a lokací přímo přes internetovou aplikaci. Lidé si tak budou moci snadno zajistit firemní večírek nebo narozeninovou oslavu. Webovou verzi aplikace Eventmat zpřístupní veřejnosti Močáry se svým týmem odborníků již v průběhu tohoto léta. Eventmat má kromě jiného pozvednout společenský život v Česku na vyšší úroveň. ,,Aplikace umožňuje zákazníkům vyhledat si lokaci, ve které se chtějí nějaké události zúčastnit, a zároveň nabízí možnost rezervace míst. Eventmat umožňuje organizátorům napojit se přes chytré telefony na promotéry a influencery, kteří jim pomohou zvýšit návštěvnost jejich události. Organizátory však nemusí být pouze tzv.partymakers, ale také například recepční, kteří mají na starosti zařízení firemních večírků. V takovém případě zde šetří daná společnost hned dvakrát, a to čas i peníze. Promotérům kromě úspory času Eventmat zajišťuje příjem a zrychluje jejich práci. Majitelé klubů a barů jsou prostřednictvím aplikace oslovováni pořadateli různých akcí a ti mohou pomocí naší aplikace získat více návštěvníků na jejich akce“, vysvětluje Močáry.

Jan Močáry_2

Zároveň si Eventmat klade za cíl zvýšit zájem lidí o kulturní a společenský život jako nástroj k upevnění a vytváření nových vazeb. ,,Ve vyspělých zemích mají promotéři velmi významný společenský status. Prostřednictvím svých vlastních sítí kontaktů pomáhají zvyšovat návštěvnost různých míst všeho druhu, od hudebních festivalů přes party v klubech až po vzdělávací konference či koncerty vážné hudby. Kromě toho jsou to lidé, kteří jsou velmi často vysokoškolsky vzdělaní a jsou uznávanými profesionály v obchodní branži. Například v USA, kde jsem  sám jako promotér několik let působil,, si lidé touto profesí zpestřují svůj volný čas a budují stále nové a nové kontakty, které využívají například ve svém kariérním životě. Ti nejlepší kluboví promotéři dokonce dosahují milionových příjmů a společensky jsou velmi uznávaní a vlivní,“ dodává Jan Močáry informaci, co jej motivuje do tvorby aplikace. Jednou z nejdůležitějších myšlenek Eventmatu je poskytovat výrazně lepší služby návštěvníkům akcí, a to za pomoci pečlivě vypracované strategie projektu, která reprezentuje nejmodernější model setkávání lidí ve společnosti prostřednictvím služby promotérů.

Na rozvoj svého nápadu získal Jan Močáry pět milionů korun od investora Michala Kovaříka, který podle svých slov v budoucnost Eventmatu plně věří. „Jako tvůrce počítačové hry Factorio jsem si sám vzpomněl, jak náročné pro mě byly moje vlastní začátky. Když se mi Jan svěřil se svým nápadem a během několika měsíců byl znatelný pokrok v realizaci projektu, neváhal jsem ani vteřinu a přijal jsem Janovu nabídku k investici. Základ aplikace Eventmat je založený na procesu automatizace, ke které mám jako vývojář počítačové hry velmi blízko. Kromě toho je velmi důležité věřit v lidi, kteří mají světu co nabídnout, a Honza jedním z nich zcela jistě je,“ říká Kovařík.

Po maturitě odcestoval Močáry do Spojených států amerických umývat okna bohatým Američanům. Netrvalo dlouho a pronikl do světa tamních úspěšných lidí ze showbyznysu. Ani ve snu by ho tehdy nenapadlo, že mu Orange County v Kalifornii změní život. ,,První měsíce jsem pracoval za 100 dolarů na den a jezdil jsem do práce na kole. Když jsem našetřil nějaké peníze, pronajal jsem si auto a hned při první jízdě jsem měl autonehodu. Mně se nic nestalo, ovšem na autě vznikla statisícová škoda, kterou jsem musel splatit. A právě tímto okamžikem se začal psát můj příběh ve světě amerického společenského života,“ vzpomíná. „Dlouho jsem přemýšlel, jakým způsobem na splacení škody vydělám, ale jak už to v životě bývá, vše zlé se za nějaký čas ukázalo být k něčemu dobré. Pár týdnů po nehodě jsem se seznámil s Američankou Jenny, která v té době oslavovala své 21. narozeniny, a jak je v USA běžné, slavila každý večer v jiném klubu několik dní po sobě. Vzhledem k tomu, že jsem velmi společensky založený člověk a rád poznávám nové lidi, okamžitě jsem navázal kontakt s místním úspěšným promotérem Vincentem Do. Ten je dnes majitelem Nyte Hype Entertainment, jedné z největších eventových společností v Orange County. Právě jeho práce promotéra mě natolik zaujala a inspirovala, že jsem začal jako kluk z malé země v srdci Evropy pořádat vlastní party v Los Angeles,“

popisuje Močáry počátek své cesty k Eventmatu. První akci uspořádal v pověstném undergroundovém klubu Detroit v Costa Mesa, kam se mu podařilo přilákat více než 300 návštěvníků. Díky českému elektrikáři, který spravoval v klubu osvětlení, se Močárymu povedlo zkontaktovat manažera klubu. Osm hodin denně se věnoval umývání oken u rodin v Orange County, dalších osm hodin se učil tomu, jak ti nejúspěšnější promotéři dělají svou práci. K tomu, aby prorazil, se musel skvěle orientovat mezi lidmi z odlišných společenských vrstev a dokázat efektivně navazovat kontakty. Po večerech navštěvoval nejrůznější vzdělávací přednášky známých podnikatelů, chodil na kurzy angličtiny a intenzivně studoval knihy o managementu. Během šesti let v cizině se Močárymu podařilo prorazit v nejvyhlášenějších klubech na západě, seznámit se se stovkami osobností z jednotlivých sfér společenského života a načerpat prvotřídní know-how. Díky zkušenostem získaným na akcích světového měřítka v Kalifornii se stal expertem na komunitní marketing a na fungování sítí promotérů. Po šesti letech strávených v USA se Močáry rozhodl načerpané zkušenosti postupně zúročovat ve svém vlastním byznysu. ,,Jednoho dne jsem se vzbudil a řekl jsem si, že je ta správná chvíle odcestovat zpět do Česka a využít zkušenosti z let strávených v americkém světě na domácí půdě. Moc dobře jsem si uvědomoval, že nebude snadné začít podnikat a aplikovat vizi západního promotion modelu na české eventové scéně. Řídil jsem se ale svým vnitřním hlasem, že mám vytrvat a svoji cestu za snem nevzdat. Když se dnes ohlédnu zpět, jsem vděčný za to, že se mi podařilo dát dohromady tým lidí, díky kterému jsem dokázal projekt Eventmat zrealizovat,“ říká s pokorou Jan Močáry.

 

Zajímá se o psychologii, filozofii a online marketing. Studuje na vysoké škole marketingovou komunikaci. Nyní působí jako Trainee Online marketigu ve společnosti Seznam.cz. Ve volném čase spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru