Tisková zpráva: Mladý podnikatel získal investora k realizaci internetové aplikace Eventmat

Mladý podnikatel získal investora k realizaci internetové aplikace Eventmat

Na vývoj webové aplikace, informační a prodejní platformy Eventmat, dostal její zakladatel Jan Močáry investici pět milionů korun od českého investora. Co vedlo Močáryho k založení společnosti, se kterou hodlá prorazit i v zahraničí? Jeho příběh stojí za pozornost.

Eventy na dosah odkudkoli

Budoucnost platformy Eventmat je ukryta v možnosti propojování organizátorů, promotérů, návštěvníků a lokací přímo přes internetovou aplikaci. Lidé si tak budou moci snadno zajistit firemní večírek nebo narozeninovou oslavu. Webovou verzi aplikace Eventmat zpřístupní veřejnosti Močáry se svým týmem odborníků již v průběhu tohoto léta. Eventmat má kromě jiného pozvednout společenský život v Česku na vyšší úroveň. ,,Aplikace umožňuje zákazníkům vyhledat si lokaci, ve které se chtějí nějaké události zúčastnit, a zároveň nabízí možnost rezervace míst. Eventmat umožňuje organizátorům napojit se přes chytré telefony na promotéry a influencery, kteří jim pomohou zvýšit návštěvnost jejich události. Organizátory však nemusí být pouze tzv.partymakers, ale také například recepční, kteří mají na starosti zařízení firemních večírků. V takovém případě zde šetří daná společnost hned dvakrát, a to čas i peníze. Promotérům kromě úspory času Eventmat zajišťuje příjem a zrychluje jejich práci. Majitelé klubů a barů jsou prostřednictvím aplikace oslovováni pořadateli různých akcí a ti mohou pomocí naší aplikace získat více návštěvníků na jejich akce“, vysvětluje Močáry.

 

Zároveň si Eventmat klade za cíl zvýšit zájem lidí o kulturní a společenský život jako nástroj k upevnění a vytváření nových vazeb. ,,Ve vyspělých zemích mají promotéři velmi významný společenský status. Prostřednictvím svých vlastních sítí kontaktů pomáhají zvyšovat návštěvnost různých míst všeho druhu, od hudebních festivalů přes party v klubech až po vzdělávací konference či koncerty vážné hudby. Kromě toho jsou to lidé, kteří jsou velmi často vysokoškolsky vzdělaní a jsou uznávanými profesionály v obchodní branži. Například v USA, kde jsem  sám jako promotér několik let působil,, si lidé touto profesí zpestřují svůj volný čas a budují stále nové a nové kontakty, které využívají například ve svém kariérním životě. Ti nejlepší kluboví promotéři dokonce dosahují milionových příjmů a společensky jsou velmi uznávaní a vlivní,“ dodává Jan Močáry informaci, co jej motivuje do tvorby aplikace. Jednou z nejdůležitějších myšlenek Eventmatu je poskytovat výrazně lepší služby návštěvníkům akcí, a to za pomoci pečlivě vypracované strategie projektu, která reprezentuje nejmodernější model setkávání lidí ve společnosti prostřednictvím služby promotérů.

JAN_Eventmat

Na rozvoj svého nápadu získal Jan Močáry pět milionů korun od investora Michala Kovaříka, který podle svých slov v budoucnost Eventmatu plně věří. „Jako tvůrce počítačové hry Factorio jsem si sám vzpomněl, jak náročné pro mě byly moje vlastní začátky. Když se mi Jan svěřil se svým nápadem a během několika měsíců byl znatelný pokrok v realizaci projektu, neváhal jsem ani vteřinu a přijal jsem Janovu nabídku k investici. Základ aplikace Eventmat je založený na procesu automatizace, ke které mám jako vývojář počítačové hry velmi blízko. Kromě toho je velmi důležité věřit v lidi, kteří mají světu co nabídnout, a Honza jedním z nich zcela jistě je,“ říká Kovařík.

Po maturitě odcestoval Močáry do Spojených států amerických umývat okna bohatým Američanům. Netrvalo dlouho a pronikl do světa tamních úspěšných lidí ze showbyznysu. Ani ve snu by ho tehdy nenapadlo, že mu Orange County v Kalifornii změní život. ,,První měsíce jsem pracoval za 100 dolarů na den a jezdil jsem do práce na kole. Když jsem našetřil nějaké peníze, pronajal jsem si auto a hned při první jízdě jsem měl autonehodu. Mně se nic nestalo, ovšem na autě vznikla statisícová škoda, kterou jsem musel splatit. A právě tímto okamžikem se začal psát můj příběh ve světě amerického společenského života,“ vzpomíná. „Dlouho jsem přemýšlel, jakým způsobem na splacení škody vydělám, ale jak už to v životě bývá, vše zlé se za nějaký čas ukázalo být k něčemu dobré. Pár týdnů po nehodě jsem se seznámil s Američankou Jenny, která v té době oslavovala své 21. narozeniny, a jak je v USA běžné, slavila každý večer v jiném klubu několik dní po sobě. Vzhledem k tomu, že jsem velmi společensky založený člověk a rád poznávám nové lidi, okamžitě jsem navázal kontakt s místním úspěšným promotérem Vincentem Do. Ten je dnes majitelem Nyte Hype Entertainment, jedné z největších eventových společností v Orange County. Právě jeho práce promotéra mě natolik zaujala a inspirovala, že jsem začal jako kluk z malé země v srdci Evropy pořádat vlastní party v Los Angeles,“

popisuje Močáry počátek své cesty k Eventmatu. První akci uspořádal v pověstném undergroundovém klubu Detroit v Costa Mesa, kam se mu podařilo přilákat více než 300 návštěvníků. Díky českému elektrikáři, který spravoval v klubu osvětlení, se Močárymu povedlo zkontaktovat manažera klubu. Osm hodin denně se věnoval umývání oken u rodin v Orange County, dalších osm hodin se učil tomu, jak ti nejúspěšnější promotéři dělají svou práci. K tomu, aby prorazil, se musel skvěle orientovat mezi lidmi z odlišných společenských vrstev a dokázat efektivně navazovat kontakty. Po večerech navštěvoval nejrůznější vzdělávací přednášky známých podnikatelů, chodil na kurzy angličtiny a intenzivně studoval knihy o managementu. Během šesti let v cizině se Močárymu podařilo prorazit v nejvyhlášenějších klubech na západě, seznámit se se stovkami osobností z jednotlivých sfér společenského života a načerpat prvotřídní know-how. Díky zkušenostem získaným na akcích světového měřítka v Kalifornii se stal expertem na komunitní marketing a na fungování sítí promotérů. Po šesti letech strávených v USA se Močáry rozhodl načerpané zkušenosti postupně zúročovat ve svém vlastním byznysu. ,,Jednoho dne jsem se vzbudil a řekl jsem si, že je ta správná chvíle odcestovat zpět do Česka a využít zkušenosti z let strávených v americkém světě na domácí půdě. Moc dobře jsem si uvědomoval, že nebude snadné začít podnikat a aplikovat vizi západního promotion modelu na české eventové scéně. Řídil jsem se ale svým vnitřním hlasem, že mám vytrvat a svoji cestu za snem nevzdat. Když se dnes ohlédnu zpět, jsem vděčný za to, že se mi podařilo dát dohromady tým lidí, díky kterému jsem dokázal projekt Eventmat zrealizovat,“ říká s pokorou Jan Močáry.

 

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru