Mezinárodní výzkum Oxfordské univerzity ukázal, že zprávy přes sociální síť Facebook sleduje pouze 44 % Čechů, přes Twitter jen 3 % Čechů
Z mezinárodního výzkumu Oxfordské Univerzity Reuters Institute of Journalism vyplývá fakt, že zprávy přes sociální síť Facebook sleduje pouze 44 % Čechů a přes Twitter 3 % Čechů. Češi pro sledování zpráv preferují stále televize.
Průzkum probíhal na Oxfordské Univerzitě a zkoumal mediální chování v 18 evropských zemích. Nejčastějším hlavním zdrojem zpravodajství je podle výzkumu v České republice televize (46 %), hned poté internet (44 %) poté s větším odstupem následuje rádio (5 %) a tisk (4 %).
Tradiční mediální značky, které ze svých původních mediatypů expandovaly do online prostředí, zasáhnou v České republice svým zpravodajstvím až 86 % uživatelů, což je nejvíce ze srovnávaných zemí. Značky, které za sebou nemají žádnou ,,offline historii“, osloví jen 39 % uživatelů.
Češi nejčastěji sledují zpravodajství přes stolní počítače a notebooky
Online zpravodajství sledují Češi ve většině případů (86 %) přes stolní počítače nebo notebooky, což je o 15 procent víc než mezinárodní průměr. Naopak sledování zpráv přes přenosná chytrá zařízení je v České republice pod průměrem. Smartphony využívá jen zhruba 34 % uživatelů. U tabletů je rozdíl o něco menší, používá je 16 % uživatelů.
Důležitou roli hrají také sociální média
Nejdůležitější pozici zastupuje Facebook, přes který zprávy sleduje 44 % uživatelů, těsně za Facebookem následuje YouTube s 23 %. Na úplně posledním místě se umístila sociální síť Twitter, přes které zprávy sleduje pouze 3 % uživatelů.
Češi preferují online zpravodajství, které je zdarma
Češi nejsou zvyklí za internetové zpravodajství platit. Za minulý rok za online zprávy zaplatilo pouze 7 % uživatelů, což je srovnatelné s Německem a Portugalskem. Méně uživatelé platili jen ve Velké Británii a Rakousku, naopak nejvíce uživatelé platí za online zpravodajství v Turecku (26 %) a Polsku (17 %).
Průzkum byl realizován na vzorku 31 738 internetových uživatelů zpravodajství. Probíhal v 18 zemích, kromě České republiky bylo sledováno chování lidí v USA, Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Dánsku, Finsku, Irsku, Brazílii, Japonsku, Austrálii, Polsku, Portugalsku, Nizozemí, Rakousku a v urbanistické části Turecka.
Zdroj: Mediaguru
Komentáře