Mezinárodní výzkum Oxfordské univerzity ukázal, že zprávy přes sociální síť Facebook sleduje pouze 44 % Čechů, přes Twitter jen 3 % Čechů

Z mezinárodního výzkumu Oxfordské Univerzity Reuters Institute  of Journalism vyplývá fakt, že zprávy přes sociální síť Facebook sleduje pouze 44 % Čechů a přes Twitter 3 % Čechů. Češi pro sledování zpráv preferují stále televize.

Průzkum probíhal na Oxfordské Univerzitě a zkoumal mediální chování v 18 evropských zemích. Nejčastějším hlavním zdrojem zpravodajství je podle výzkumu v České republice televize (46 %), hned poté internet (44 %) poté s větším odstupem následuje rádio (5 %) a tisk (4 %).

MainSourceOfNews

Tradiční mediální značky, které ze svých původních mediatypů expandovaly do online prostředí, zasáhnou v České republice svým zpravodajstvím až 86 % uživatelů, což je nejvíce ze srovnávaných zemí. Značky, které za sebou nemají žádnou ,,offline historii“, osloví jen 39 % uživatelů.

Češi nejčastěji sledují zpravodajství přes stolní počítače a notebooky

Online zpravodajství sledují Češi ve většině případů (86 %) přes stolní počítače nebo notebooky, což je o 15 procent víc než mezinárodní průměr. Naopak sledování zpráv přes přenosná chytrá zařízení je v České republice pod průměrem. Smartphony využívá jen zhruba 34 % uživatelů. U tabletů je rozdíl o něco menší, používá je 16 % uživatelů.

Důležitou roli hrají také sociální média

Nejdůležitější pozici zastupuje Facebook, přes který zprávy sleduje 44 % uživatelů, těsně za Facebookem následuje YouTube s 23 %.  Na úplně posledním místě se umístila sociální síť Twitter, přes které zprávy sleduje pouze 3 % uživatelů.

SocialNetworks

Twitter v České republice se umístil nejhůř ze všech uvedených zemí.

Češi preferují online zpravodajství, které je zdarma

Češi nejsou zvyklí za internetové zpravodajství platit. Za minulý rok za online zprávy zaplatilo pouze 7 % uživatelů, což je srovnatelné s Německem a Portugalskem. Méně uživatelé platili jen ve Velké Británii a Rakousku, naopak nejvíce uživatelé platí za online zpravodajství v Turecku (26 %) a Polsku (17 %).

PlatbaZaZpravy

Průzkum byl realizován na vzorku 31 738 internetových uživatelů zpravodajství. Probíhal v 18 zemích, kromě České republiky bylo sledováno chování lidí v USA, Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Dánsku, Finsku, Irsku, Brazílii, Japonsku, Austrálii, Polsku, Portugalsku, Nizozemí, Rakousku a v urbanistické části Turecka.

Zdroj: Mediaguru

Komentáře

Nahoru