Meta láká tvůrce z TikToku, nabízí tisíce dolarů !

Meta v USA využívá nejisté situace kolem TikToku a snaží se přilákat jeho uživatele. Nabízí až pět tisíc dolarů úspěšným tvůrcům, kteří splní určité podmínky. Američtí influenceři, kteří si vytvoří populární účty na Instagramu a Facebooku, mohou získat finanční odměnu na základě hodnocení jejich aktivity na platformě.
Ačkoli Meta neuvádí, že by tato iniciativa byla zaměřena proti TikToku, podle BBC její načasování naznačuje snahu využít nejistotu ohledně budoucnosti této aplikace v USA. Není jasné, zda prezident Donald Trump dokáže TikTok v zemi zachovat. Platformu v USA používá přibližně 170 milionů lidí a případný zákaz by znamenal hledání nové alternativy.
TikTok čelí nátlaku americké vlády, která jej vyzvala k oddělení od mateřské společnosti ByteDance, jinak bude v USA zakázán. Důvodem jsou obavy z možného vlivu čínské vlády, která by mohla získat přístup k uživatelským datům nebo ovlivňovat obsah. Zákaz skutečně na krátkou dobu vstoupil v platnost den před Trumpovou inaugurací, ale nový prezident dal TikToku dalších 90 dní na vyřešení situace.
Meta tento program nazývá „Breakthrough Bonus Program“ a je určen pouze pro obyvatele USA starší 18 let, kteří mají účet na jiné sociální síti a nejsou součástí jiného odměňovacího programu Mety. Tvůrci musí aktivně publikovat obsah na Facebooku a Instagramu prostřednictvím mobilní aplikace. Pro získání měsíčního bonusu musí zveřejnit 20 Reels na Facebooku a 10 na Instagramu v různých dnech.
Kromě této pobídky Meta nabízí až 50 000 dolarů měsíčně významným tvůrcům TikToku, pokud budou zveřejňovat svůj obsah prioritně na Reels. Navzdory těmto pobídkám se však většina influencerů zatím k masovému přechodu na platformy Mety nemá.
Meta se snaží TikToku konkurovat i jinými způsoby. V lednu oznámila spuštění nové aplikace pro editaci videí, která bude soupeřit s CapCutem, nástrojem společnosti ByteDance. Dále testuje vlastní verzi TikTok Shopu, kde uživatelé budou moci přidávat odkazy přímo do videí. Meta také provedla vizuální změny na Instagramu, kde se původně čtvercové příspěvky změnily na obdélníkové, podobně jako na TikToku. Tato změna však vyvolala negativní reakce uživatelů, což přiznal i šéf Instagramu Adam Mosseri.
Zdroj foto: www.pexels.com
Komentáře