McDonald’s Bites on Big Data s akvizicí 300 milionů dolarů

McDonald’s Bites on Big Data s akvizicí 300 milionů dolarů

Největší akvizicí gigantu rychlého občerstvení za 20 let přináší strojové učení. Společnost McDonald’s oznamuje, že dosáhla dohody o získání Dynamic Yield, startupu se sídlem v Tel Avivu, který maloobchodníkům poskytuje algoritmicky řízenou technologii „logiky rozhodování“. Když přidáte položku do nákupního košíku online, jedná se o technologii, která vás vtáhne do toho, co si koupili i ostatní zákazníci. Dynamický výnos byl údajně nedávno oceněn ve stovkách milionů dolarů; lidé obeznámení s podrobnostmi nabídky společnosti McDonald ji uvedli na více než 300 milionů dolarů. To by z ní udělalo největší nákup společnosti od doby, kdy získala Bostonský trh v roce 1999.

Společnost McDonald’s obsluhuje každý den přibližně 68 milionů zákazníků. Většina z těchto lidí nikdy nevystoupí z auta, místo toho se rozhodnou umístit a vyzvednout své rozkazy u okna drive-thru. A tam McDonald’s nejprve rozmístí Dynamic Yield.

Během několika posledních let jste si možná všimli, že displeje, když se blížíte k projížďce McDonaldem – i uvnitř restaurace – k tomu došlo. To je jen jedna z několika významných investic zaměřených na údaje, které McDonald’s a její franšízy provedli od chvíle, kdy generální ředitel Steve Easterbrook převzal kormidlo v roce 2015. Společnost také spustila aplikaci a v té době spolupracovala s Uber Eats, kromě toho, že vytvořila řadu zlepšení infrastruktury. Dokonce přemístila své sídlo méně než před rokem z předměstí do pulzující čtvrti West Town v Chicagu, ve snaze přilákat mladé talenty.

Podívejme se na akvizici Dynamic Yield. Takhle to vypadá v praxi: Když se dnes vydáte na objednávku u McDonald’s, digitální displej vás pozdraví hrstkou reklamních předmětů nebo propagačních akcí. Když se posunete směrem k objednávkové oblasti, nakonec se dostanete do úplného menu.

Ale v pilotním programu v restauraci McDonald’s v Miami, poháněném Dynamic Yield, tyto displeje přinesly novou obratnost. Algoritmy obsahují data tak různorodá, jako je počasí, denní doba, místní provoz, události v okolí a samozřejmě historická data o prodeji, a to jak v konkrétní franšíze, tak po celém světě. V novém paradigmatu strojového učení nového McDonalda jde o významné zobrazovací nemovitosti, které zákazníkům ukazují, jaké další položky byly na tomto místě populární, a vybízejí je k potenciálnímu rozšíření.

Pokud jde o jakou formu, která by nakonec mohla mít, Easterbrook přináší hrstku možností. Společnost McDonald’s již ve svých obchodech využívá geofencing, aby věděla, kdy se zákazník mobilní aplikace blíží, a podle toho připraví svou objednávku. Easterbrook navrhuje, abyste mohli pomocí přísné opt-in kapacity rozšířit i na samotný smartphone pomocí nějaké technologie. Nebo poznávání poznávací značky by mohlo nechat systém identifikovat konkrétního zákazníka, když se přiblíží, a upravit digitální menu podle toho na základě jejich historie nákupu.

Nezbývá než projevit chuť spotřebitelů po tomto druhu sledování, zejména když povědomí o hodnotě a citlivosti osobních údajů dosáhlo nových výšin. „Budeme velmi citliví, když se učíme, jak postupovat vpřed,“ říká Easterbrook. „Myslím, že v budoucnu bude důležité prokázat, že můžeme nabídnout hodnotu zpět zákazníkům, kteří se chtějí otevřít nám.“

Zdroj, foto: wired.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru