Marketingový podvod? Gambrinus čepoval pod fiktivní značkou minipivovaru a všem chutnal

Hloupost spotřebitelů? Marketingový podvod? Nebo marketingový tah? Plzeňský Prazdroj se rozhodl zatřást s předsudky spotřebitelů piva, a proto do deseti vybraných hospod dodával po dobu necelého jednoho měsíce pivo z fiktivního minipivovaru Patron. Nicméně ve skutečnosti se čepoval Gambrinus.

Spotřebitelé dnes dají spíše na názor ostatních než na opravdovou chuť. A to platí zejména u piva. Spousta lidí opěvuje minipivovary, čímž se velké pivovary dostávaly do pozadí. Plzeňský Prazdroj svému produktu věří a stojí za názorem, že vše je jen v hlavách spotřebitelů. Jak se ukázalo, na jednu stranu měl pivovar pravdu. Do deseti hospod v Praze a Plzni, jež nechtěly již odebírat Gambrinus, začal pivovar dovážet pivo značky Patron z Čepic na Klatovsku.

ScreenHunter_5

Gambrinus vs. Patron

Fiktivní minipivovar Patron

A když se jedná o fiktivní podnik, má také fiktivní sídlo firmy. S novou nálepkou bylo pivo Gambrinus dodáváno do těchto hospod necelý jeden měsíc, přičemž spotřebitelé si zlatavý mok chválili. Také podotkli, že je pivo z malého pivovaru lahodné a poctivé. Na jednom nejmenovaném festivalu však pravda vyplavala na povrch. Na festivalu se sešlo několik malých pivovarů, včetně minipivovaru Patron. Byly zde připraveny půllitry s nálepkou „Patron“, pod kterou se skrývalo logo Gambrinus. Po odlepení nálepky spotřebitelé zjistili, co ve skutečnosti pili.

gambrinus patron

Skvělý marketingový podvod

V diskuzích a komentářích se objevují výtky, že ve videu vystupují herci a žádný Patron se v hospodách nečepoval. Ale opak je pravdou. Portál milovníků piva Pivnici.cz dříve zveřejnil také recenzi na pivo Patron, které se čepovalo v pražském baru Napalmě. Tento portál se vyjádřil k marketingovému tahu Gambrinusu článkem, ve kterém uvedl:

„Dobrá tedy, tak jsme si pověděli, že Plzeňský Prazdroj umí uvařit dobré pivo, a že člověk, který ví, kdy, kde a jaké pivo z Plzeňského Prazdroje ochutnat, bude nejspíš spokojený. Háček je ovšem tak nějak v tom, že dobrý Gambáč má člověk šanci ochutnat na několika málo místech, která můžeme spočítat na prstech jedné ruky. Hnusný pasterizovaný, mrtvý, máslový, zkažený Gambáč můžete ochutnat v tisících hospod po celé České republice. A nejen ten pasterizovaný, jak přichází do módy nepasterizované a nefiltrované verze a objevují se v čím dál větším množství podniků, týká se to i těchto „Patronů“. Zkrátka a dobře pokud vezmete sud čerstvého nefiltrovaného nebo nepasterizovaného Gambáče a dodáte jej do hospod, kde jej ještě za čerstva narazí a takto pěkně svěží podávají hostům, není divu, že jsou tito v šoku, že pijí Gambáč. Ona to totiž není otázka nějakých předsudků a nálepek, ale toho, že v naprosté většině hospod je Gambáč prostě hnusné pivo…“

Nejedná se o marketingový podvod v negativním slova smyslu, ba naopak se jedná o perfektní reklamní kampaň, která poukázala na předsudky.

Zdroj: Pivnici / Gambrinus

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru