Tisková zpráva: Marketing v retailu: v čem je specifický a proč osvědčené strategie už nestačí

Marketing v retailu: v čem je specifický a proč osvědčené strategie už nestačí

Retailový segment se z pohledu zákazníka slil do jedné hmoty. Generická komunikace à la  „prací prášky“ s tím, že všechny vyperou do nejasnější bílé. V případě retailu mají všichni nejčerstvější produkty za nejlepší ceny a zboží, které uspokojí všechny. V podstatě bitva o zákazníka šla směrem „location location location“.

Dochází tak tedy k otevírání nových prodejen a předělání starších, ale obchodně rentabilních provozů, na nový standard. Tzv. růst přes „nový obrat“ tak, abych zákazníka nalákal do své provozovny. „Obrazně řečeno mu do cesty z práce domů, postavím nový obchod. Kde super zaparkuje, nebo bude hned vedle zastávky či dopravního uzlu. Přesto nakoupí stejně dobře v každém obchodě z top 10,“ uvádí Daniel Abrahám, majitel reklamní agentury EFFE Prague.

Příležitost pro špičkovou komunikační strategii

A tady je právě obrovská příležitost – špičková komunikační strategie. Musíme trefit hranici, kdy jsme ještě odvážní, aspirativní (komunikace nad vnímaní zákazníka pozn. red.), ale neslibuje více, než je člověk schopen udělat. Brand bude v nejbližších letech sehrávat klíčovou roli při tržním podílu, protože otevírat nové prodejny v takovém tempu prostě není udržitelné. Klient se musí maximálně soustředit na špičkový sortiment a vynikající nákup od dodavatelů. A nemůže mít zároveň nejnižší nákupní cenu i stabilní dodávku. „Běžně se totiž stává, že retailer (obchodník) zbrkle vyjedná nízkou cenu, ale dodavatel nedodrží závozy a zboží vypadne z nabídky, což je velmi špatný signál pro zákazníka,“ doplňuje Daniel Abrahám, majitel a CEO reklamní agentury EFFE Prague.

Záruka úspěchu v retailu

80 % úspěchu v retailu bude vždy určovat skvělá skladba sortimentu v konkurenčních cenách, správně vystavené zboží v regálech a stabilní dodávky. To je zdroj byznysu a na to se musí retaileři soustředit. Teprve potom přicházíme oddělení marketingu a reklamní agentura. A v tuto chvíli se spouští bitva o zákazníka! „Naším úkolem je dostat naši značku co nejvíce do povědomí zákazníků, aby v momentě, kdy nenakoupí dobře ve svém obchodě a rozmýšlí se, zda vyzkouší jiný obchod, přijde k nám. Je to neskutečně tvrdý souboj, který stojí obrovské investice a pouze opravdu skvělí retaileři chápou význam takové strategie,“ prozrazuje Daniel Abrahám, majitel reklamní agentury EFFE Prague.

Příklad úspěšné spolupráce

„Náš klient Kaufland pracuje na plné obrátky, aby nabídl špičkovou skladbu sortimentu za bezkonkurenční ceny. Standardem Kauflandu jsou krásné prodejny s plnými regály toho nejlepšího co si zákazník přeje. Ale spuštěním nové strategie značky v kampani „chytrá domácnost“ se opravdu vyšvihne v segmentu  co nejvíce do podvědomí („top of mind“). Buduje pozici lovebrandu a slibuje, že po nákupu  v Kauflandu bude mít zákazník vždy dobrý pocit. Nikdy neodejde zklamaný. Úkolem EFFE Prague je ve spolupráci s oddělením marketingu Kauflandu, vytvořit špičkový spot a skvělou kampaň, zejména pak konzistentní koncept. Pokud se nám to podaří, bude to fantastická případová studie úspěšné realizace retailového marketingu,“ uzavírá Daniel Abrahám, majitel reklamní agentury EFFE Prague.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru