Logo města Náchod se nápadně podobá Nespressu
Začátek roku 2020 je mimo jiné význačný také změnou městského loga. Minulý týden jsme vás informovali o návrhu loga Prahy 3, který se setkává převážně s kritikou. V Praze 3 by si rádi ponechali staré logo, kritiku schytává to nové. Nicméně nyní máme opačný případ a to, že kritika se valí na staré logo východočeského města Náchod. Náchodské logo prý velmi nápadně připomíná logo značky Nespresso.
Náchod, město na východě Čech, se hrdě vyznačuje logem, které jakoby z oka vypadlo značce kávovarů Nespresso. První písmeno „N“ v názvu mají opravdu stejné. Podívejte se sami. Důležité je zmínit, že Náchodské logo nemá uvedeného žádného autora. Výroba loga vyšla město na 150 tisíc korun. Město se logem prezentuje již 3 roky, tedy od roku 2016. Nyní ale nemá jinou možnost, než logo změnit. Společnost Nestlé, pod kterou značka Nespresso spadá, vytvářela na město velký nátlak. Nové logo si z toho starého přece jen něco ponechalo – dvě zelené vlnky, které mají symbolizovat kopcovitou strukturu města a modrou vlnku co by vodní toky.
Městský úřad v Náchodě odmítal, že by se týkalo o plagiátorství. Nicméně pod nátlakem firmy Nestlé město přistoupilo k ústupku.
Zdroj, foto: idnes.cz
Komentáře