Dnes vyšlo 15 článků

Loga známých společností v průběhu let

Vývoj nezastavíš. To je skutečnost, která platí v naprosto všech oblastech. Dokonce i v oblasti log. Ač se to zdá neuvěřitelné, tak dnes je prakticky nemožné najít firmu, jež by využívala stejné logo, jako v době svého vzniku. Proč tomu tak je?

Odpovědí na tuto otázku je první věta z perexu. Vývoj nezastavíš. Logo firmu reprezentuje a nemoderní, nudné logo jí může klidně zlomit vaz. Pojďme se nyní podívat na několik nám moc dobře známých firem a porovnat, jakým způsobem se jejich loga v průběhu let měnila.

LG

Původní název společnosti LG byl GoldStar. Věděli jste to? Název GoldStar byl využíván dlouhých 39 let a teprve v roce 1997 došlo k přechodu na nový název – LG. S tím pochopitelně přišlo také nové logo, které je s malou obměnou, ke které došlo v loňském roce, využíváno dodnes.

Apple

Prvotní logo Applu, používané krátce v roce 1976, zobrazovalo Isaaca Newtona sedícího pod jabloní. V krátkém časovém horizontu však došlo k přechodu na mnohem jednodušší verzi, která se dodnes prakticky nezměnila. Mimochodem, víte, proč je nejslavnější jablko světa nakousnuté? Ne? Dozvíte se to zde.

Sony

Sony je společností, která si své logo drží už půl století. Firma byla založena v roce 1955 a první dva roky své existence využívala logo, které mělo podobu červeného obdélníku s nápisem Sony uvnitř. O dva roky později však přišla s logem novým, které už všichni dobře známe.

Microsoft

Logo Microsoftu se v průběhu sedmdesátých a osmdesátých let měnilo hned několikrát. Teprve v roce 1987 došlo k ustálení, které vydrželo až do roku 2012. Zatím poslední logo Microsoft představil při příležitosti vydání Windowsu 8.

Google

V době svých začátků střídal Google loga jako na běžícím pásu. Finální logo tak, jak jej známe dnes, představil v roce 1999. V průběhu posledních let došlo k jeho zjednodušení, když z něj byl nejprve odstraněn stín a následně i prostorový efekt pro písma.

Firefox

Další vyhledávač. Na rozdíl od Googlu však změny loga v tomto případě nebyly tak markantní.

Samsung

Pouze první logo této společnosti napovídalo, že se jedná o Jihokorejskou společnost. Poté už se přešlo na loga, ve kterých byl název společnosti psán klasickou latinkou. Za pozornost určitě stojí logo z let 1980-1992, které existovalo ve dvou verzích.

Nokia

Nokia je další společností, jejíž aktuální logo nemá s tím historicky vůbec prvním vůbec nic společného. Nám dobře známá podoba se ustálila v roce 1967 a od té doby se měnila již jen minimálně.

Motorola

Toto je podobný případ jako Sony. Pouze první verze loga byla výrazně odlišná od aktuální podoby.

HTC

Za dobu své krátké působnosti na trhu změnilo HTC své logo dvakrát.

Canon

Podobně jako LG i Canon původně působil pod odlišným názvem – konkrétně Kwanon. První verze loga byla opravdu hodně složitá a ve stejném roce, kdy byla představena, byla nahrazena zjednodušenou verzí. O rok později již došlo k přejmenování společnosti na Canon. Vznik aktuální verze loga lze vysledovat až do roku 1956.

Zdroj: HongKiat

Milovník filmografie Stanleho Kubricka a žánru noir. Píše o tématech, která ho zajímají a snaží se je podat tak, aby byla pro čtenáře co nejatraktivnější.

Komentáře

Nahoru