Kvůli reklamě porušila půst a snědla cheeseburger. Ruska žaluje McDonald’s

Kvůli reklamě porušila půst a snědla cheeseburger. Ruska žaluje McDonald’s

Ruska tvrdí, že kvůli reklamě na McDonald’s porušila náboženský půst. Obžalovala americký řetězec rychlého občerstvení k soudu a požaduje odškodné. Billboard ji podle ní nalákal na nákup cheeseburgeru, který následně snědla.

Podle tiskové služby moskevského soudu Zamoskvoretsky stěžovatel ze sibiřského města Omsk sledoval postní dobu, sedmitýdenní křesťanský svátek oběti, během něhož se věřící zdrželi některých potravin, jako je maso. V dubnu 2019, v polovině tohoto náboženského období, šla Ksenia Ovchinnikova po ulici Karla Marxe v Omsku, když uviděla reklamu McDonald’s na cheeseburger a Chicken McNuggets. Ovchinnikova tvrdí, že plakát porušil její náboženské cítění a donutil ji koupit cheeseburger, což způsobilo, že poprvé po 16 letech selhala v dodržování postní doby.

„V tomto okamžiku půst trval asi měsíc.“ Když jsem viděla reklamní banner, nemohla jsem si pomoci a navštívila McDonald’s a koupila si cheeseburger,“ řekla Ovchinnikova v žalobě.

Nyní požaduje od řetězce rychlého občerstvení morální náhradu 1 000 rublů. V reakci na Ovchinnikovovou zdroj z moskevského patriarchátu ruské pravoslavné církve sdělil agentuře RIA Novosti, že žena by měla hledat odpuštění v Božích očích místo kompenzace u McDonald’s. „Radím jí, aby šla ke zpovědi, ne k soudu,“ řekl zdroj.

V loňském roce průzkum veřejného mínění provedený střediskem Levada ukázal, že pouhá 2 % Rusů dodržují celý sedmitýdenní postní půst, přičemž 73 % drží obvyklou dietu. Podle pravidel pravoslavného křesťanství dodržování postní doby znamená vzdát se všech živočišných produktů, přičemž mnozí se také zdrží alkoholu a kouření.

Zdroj, foto: rt.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru