Krize Northvoltu: Hrozba pro evropský automobilový průmysl a budoucnost elektromobilů

Na konci listopadu švédská firma Northvolt, která se specializuje na výrobu baterií pro elektromobily, požádala ve Spojených státech o ochranu před věřiteli. Tento krok má společnosti pomoci překonat finanční potíže a umožnit jí restrukturalizaci.
Tato situace by však mohla mít nepříznivý dopad na evropské automobilky, které v Northvoltu viděly alternativu ke čínským dodavatelům baterií.
Krize firmy by mohla ovlivnit například německé automobilky, jak upozornil deník Handelsblatt. Mezi zasažené modely by mohlo patřit i nové sportovní Porsche 718, které mělo používat lehčí a kompaktnější baterie Northvolt s vysokou energetickou hustotou. Pro sportovní vozy je tato technologie zásadní. Porsche se však k situaci svého dodavatele odmítlo vyjádřit.
Problémy by se mohly dotknout také značky Audi, která plánovala využívat baterie Northvolt v rámci své nové platformy PPE, včetně modelu A6 e-tron. Northvolt dodává baterie také společnosti Scania. Audi i Scania přitom spadají pod Volkswagen, jednoho z nejvýznamnějších investorů Northvoltu, do kterého vložila prostředky i banka Goldman Sachs.
V minulosti měl Northvolt uzavřený významný kontrakt s BMW, který však skončil, když mnichovská automobilka odstoupila kvůli problémům s kvalitou baterií. Tato situace podtrhuje komplikace, jimž Northvolt čelí, a jejich možné dopady na evropský automobilový průmysl.
Zdroj foto: www.pexels.com
Komentáře