Kontextová reklama
Kontextová reklama spočívá v reklamních bannerech, které se zobrazují na základě klíčových slov na stránkách. Díky tomu se osloví přímo cílová skupina. Například v článku o pojišťovnách Vám dole vyběhne banner s reklamou na pojišťovny.
Tento typ reklamy je zobrazován v závislosti na kontextu reklamy, proto tedy název „kontextová.“ Najdeme ji na webových stránkách, které mají uzavřenou smlouvu s poskytovatelem. Jedná se především o vyhledávače a velké portály s vysokou návštěvností. které můžou jednoduše reagovat na aktuální obsah a v kontextu zobrazí vhodnou reklamu.
Kontextová reklama slouží jako podpůrná metoda marketingové kampani. Hlavní úlohu zde úlohu vhodně zvolená klíčová slova charakterizující internetovou reklamu. Ta jsou porovnávána s obsahem stránky a v případě shod klíčových slov s textem se reklama zobrazí Internetová reklama může mít textovou nebo grafickou podobu.
Výhody kontextové reklamy
- nejmasovější oslovení uživatelů webu
- oslovení cílové skupiny
- rychlá návratnost investic
- možnost okamžitého spuštění / zastavení
- měřitelnost
Nevýhody kontextové reklamy
Při špatně zvolených klíčových slovech se může stát, že se Vaše reklama bude zobrazovat na nerelevantních stránkách a Vy tak neoslovíte cílovou skupinu. Jelikož reklamu umisťuje automat, občas může mít nevhodné konotace. Například při tragickém úmrtí Karla Zicha (zemřel při potápění) bylo u jeho nekrologu kontextovou reklamou nabízeno potápěčské vybavení.
Cena za kontextovou reklamu Nevýhody
U kontextová reklamy existují různé modely financování:
- PPC – cena za proklik – nejvhýdonější forma reklamy
- PPV – cena za zobrazení
- PPA – cena za provedenou akci
- PPT – cena za čas
Komentáře