Konec přírodní kůže. Nahrazuje ji ekologická alternativa vypěstovaná z houby

Konec přírodní kůže. Nahrazuje ji ekologická alternativa vypěstovaná z houby

Změna, která zahrnuje snížení uhlíkové stopy, ochranu práv zvířat a propouštění plastů – tato alternativa je pouze jedna. V případě materiálu – přírodní kůže. „Jemné mycelium“ na bázi hub pěstované v laboratořích za proprietárních podmínek. Projekt kožené alternativy se jmenuje Reishi.

Reishi napodobuje mnoho senzorických aspektů pravé kůže a vyhýbá charakteristikám syntetiky. Zakladatel Philip Ross, umělec vystavovaný na výstavách MoMA a Benátském bienále, strávil 20 let vývojem biomateriálu. V posledních několika měsících – s pomocí generálního ředitele Matta Scullina, vědce v oblasti materiálů. Scullin uznává, že jejich společnost MycoWorks stojí v centru tří důležitých směrů: vyspělá výroba, práva zvířat a alternativy plastů. Pokud se značky zaváží a zákazníci o to požádají, úspěch společnosti Reishi by mohl mít dopad na značný odpad v kožedělném průmyslu. Nejprve je však nutné zmírnit obavy o kvalitu.

„Lidé po dlouhou dobu pěstovali něco, čemu se říká houbová kůže,“ vysvětluje nám Scullin. „Je stlačen do podoby materiálu z expandovaného PVC nebo podložky na jógu a je velmi slabý.“ To, co děláme, je, že zatímco náš materiál roste, donucujeme buňky mycelia do tkané struktury. To mu dává mnohem větší pevnost a odolnost. Poté, co sklidíme, se můžeme opalovat. “ Mezi tímto proprietárním růstovým procesem a jejich specifickým následným zpracováním s koželužskými partnery výsledný pocit z ruky – ať už je to krémová barva jejich zlaté patiny Reishi nebo reliéfní pebbling – pečlivě napodobuje vysoce kvalitní hovězí kůži.

MadeWithReishi07-scaled

Hmotná hodnota zde pochází ze tří různých segmentů samotné společnosti. „Na začátku našeho procesu jsme vyspělou zemědělskou společností, která se zabývá indoorovým zemědělstvím,“ říká Scullin. Pěstují své houby v podnosech o rozměrech dva metry – škálovatelné jednotky s vlastním mikroprostředím – a produkují listy jemného mycelia. Mohou dokonce pěstovat vlastní tvary v konkrétních zásobnících, což je faktor, který dále sníží množství odpadního produktu. Nová technologie, kterou vyvinul Ross, to řídí. „Je to velmi odlišné od toho, co dělají všichni ostatní,“ říká Scullin. „Máme spoustu patentové ochrany na všechny vlastní procesy, které děláme – a mnohem více, které také vyvíjíme.“ Myslíme si, že jsme na začátku. “

Nakonec Scullin říká: „Jsme módní a luxusní značka spolupracující s ostatními na tomto trhu. Strávili jsme spoustu času s našimi koželužnami a našimi partnery a vyhnuli jsme se pobytu v naší vlastní bublině v Silicon Valley. Reishi jsme vyvinuli na základě zpětné vazby, kterou od těchto značek dostáváme. Při práci s nimi a porozumění tomu, co z materiálu a jejich aplikací potřebují, jsme se dokázali přizpůsobit. “ Scullin zde poznamenává, že by to mohlo být stejně odlišné jako obuv a doplňky nebo svrchní oděvy. Každá aplikace má velmi odlišné požadavky.

Poptávka je mimořádná. Právě teď dělají zákazníci nákupní rozhodnutí, která povzbudila značky, aby se spojily s MycoWorks. „Značky nám říkají, že s nimi spotřebitelé hovoří svými peněženkami o plastech a právech zvířat,“ říká Scullin. „Svět chce přirozenou alternativu, ale nikdo nechce dělat kompromisy ohledně výkonu.“ Reishi vystupuje. “ Kromě módy přicházejí požadavky automobilového průmyslu a čalouníků. MycoWorks právě teď nemá dostatek materiálu pro takové velké trhy.

 

Zdroj, foto: coolhunting.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru