Tisková zpráva: Jihomoravský kraj mění logo za 2 miliony!

Jihomoravský kraj mění logo za 2 miliony!

Po osmi letech se Jihomoravský kraj rozhodl, že nastala doba, kdy je třeba změnit logo. A možná také doba, kdy je třeba vyhodit skoro dva míče oknem. Logo přeci musí reprezentovat, že ano, proto na něm není radno šetřit – dalo by se říci. Ale kde je pravda? Stojí nové logo se jeho „vizuálními prvky“ opravdu za to? Inu, posuďte sami!

Jak nové logo vypadá?
z velkého množství návrhů, které vedení Jihomoravského kraje prošlo vyhrálo naprosto jednoduché a minimalistické logo, které ale ostatní vidí naprosto nadčasově. Je tvořeno modrý nápisem, kdy písmenko „m“ je větší a červené. Nicméně, toto logo přineslo hodně rozporuplné reakce a nesešlo se s pochopením, a hlavně ani zastáním u odborníků. Někdo v něm vidí dokonce základy moravské tradiční tvorby – a to všechno z jednoho písmenka.

Bez názvu

Proč tato změna?

Vedení Jihomoravského kraje se rozhodlo na základě nezávislého názoru hned několika odborníků, jimž přišlo toto pojetí moderní. Vedení je s výběrem spokojeno a dokonce věří, že prostřednictvím tohoto loga dokáže prezentovat své činnosti i demonstrovat své priority. Ano – opět se budu opakovat, ale…. To vše pomocí jednoho červeného písmenka „m“. Nicméně hejtman Bohumil Šimek (ANO) uvedl, že logo je jen začátek, že kraj čeká ještě mnoho práce (a tím pádem i mnoho dalších peněž, samozřejmě),

Proč tolik peněz?

Kraj si hájí zaplacenou cenu tím, že dostali nejenom tohle logo, ale zároveň logo i pro Centrálu cestovního ruchu Jižní Moravy – a navíc polovina peněz byla vyčleněna na kampaň k logu – trochu mi to připomíná předvolební kampaně, nicméně, balonky s logem jsme nikdo, bohužel, zatím nedostali.

Názor odborníka?
Každý má na logo samozřejmě svůj názor – nicméně výtvarník a učitel grafického designu, Jiří Světlík komentuje na sociálních sítích: „Nové logo je pro mne příliš technické, neoriginální a prosté jakékoliv poezie kraje kouzelných rán, dlouhých nocí, krásných dvoj a trojhlasů, úsměvů nejlíbeznějších žen všeho věku, ale hlavně místa, kde nám to všechno vlastně začalo.“

vv

 

Pro zrovna „m“?

Dle tvůrců má protažení písmene „m“ propojovat minulost, současnost a budoucnost (??), ukazovat společnou cestu a zároveň otevření kraje novým příležitostem.

Pokud by někdo náhodou nepochopil, proč je „m“ protaženo dolů, pak je to přeci samozřejmě kvůli tomu, že Jihomoravský kraj leží na jihu a písmeno „m“ směřuje k jižní Moravě, jako k návrat ke kořenům. Logika nám říká, že by měla být zvýrazněna alespoň písmena „j“ a „m“. Samotně „m“ může inklinovat k Moravskoslezskému či Olomouckému kraji – ale my nejsme odborníci na slovo vzatí, že ano.

Z čeho kraj vybíral?
na návrh loga bylo vypsáno samozřejmě výběrové řízení. Do „finále“ se tak dostalo šest návrhů, ze kterých vybírala vysoce kvalifikovaná porota ve složení politici, ale především i designoví odborníci, kteří oceňuji hlavně moderní pojetí komunikace, které logo propaguje.

Tak nevím, je mezi námi – mezi „prostým lidem“ někdo, komu logo evokuje vše, co těmto „odborníkům“?

 

Štítky: , ,

Komentáře

Nahoru