JAN LINHART: Vědět málo je nebezpečné. Svými audioknihami pomáháme se sebevzděláváním sobě i široké veřejnosti

JAN LINHART: Vědět málo je nebezpečné. Svými audioknihami pomáháme se sebevzděláváním sobě i široké veřejnosti

Jan Linhart (majitel společnosti Progres Guru, s. r. o.) si uvědomoval, že našemu trhu chybí kvalitní audioknihy, díky kterým se budou moci sebevzdělávat i ti, kteří nemají na čtení čas nebo sílu. Protože on sám trávil spoustu času v autě, audioknihy byly jasnou volbou. Rozhodl se proto šířit vědomosti a poznání originálním způsobem: pomocí audioknih, které dnes pomáhají zjednodušit práci i život mnoha posluchačům. Díky tomuto projektu vzniklo ryze české vydavatelství audioknih Progres Guru, s. r. o. zabývající se tématy osobního růstu a profesního rozvoje, které dnes oceňuje spousta profesionálů.

Ahoj Honzo, ve stručnosti jsme představili, čím se zabýváš. Co Tě vlastně vedlo k myšlence rozjet projekt naučných audioknih? A komu je tato služba určena?

Více znalostí a vědomostí ještě nikomu neublížilo, spíše naopak. Vědět málo je nebezpečné. Potřebujeme se vzdělávat neustále. Já na to ale neměl čas. Moc práce, málo energie, slabá vůle. Hledal jsem tak alternativy knih, seminářů, školení a kurzů. A protože jsem trávil opravdu hodně času v autě, využití audia bylo jasnou volbou. Jenže, v ČR nebylo téměř nic k sehnání. Objevil jsem problém a uviděl příležitost. Tak jsem se do toho s ženou pustil. Služba je tedy primárně určená nám samotným. A nám podobným 🙂

A to ses do toho dal bez jakýchkoliv předchozích zkušeností? Nebo jsi už s něčím podobným zkušenosti měl? Když se ohlédneš zpět, byly začátky tohoto projektu náročné?

Začátky jsou náročné u každého projektu, nicméně všechno má své řešení. Záleží na tom, jak se k tomu postavíte. Já jsem chtěl mít vlastní firmu, vydavatelství audioknih s tématikou osobního rozvoje. Tomu jsem podřídil veškerý svůj čas, nasazení a finance, které jsem měl k dispozici. Důležité je všechno vymyslet a naplánovat, důležitější je však hlavně začít. Dle mě je člověk schopný dokázat vše, co si usmyslí a tím se řídím dodnes. Zkušeností jsem měl spoustu, zbytek jsem se zkrátka musel naučit v průběhu.

jan-linhart

Jan Linhart

Audioknihy již dnes poskytuje mnoho společností. V čem se ty vaše liší od ostatních?

Výběrem titulů, obsahem a zvukem, na kterém si opravdu zakládáme.

A jak se vlastně vytváří taková audiokniha? Na co při výrobě hodně dbáte?

Už když jsme se do toho pustili, hlavním kritériem byl vždy vynikající zvuk. Ať už si pod zvukem představujete jeho kvalitu, výběr a přednes dabéra nebo postprodukční úpravy. Každou audioknihu upravujeme tak, jako by se jednalo o hudební nahrávku. Vystříháváme např. většinu nádechů. To jiní nedělají. Tvorba audioknihy má několik fází a každou se snažíme dělat co nejlépe. Není to jen o vytvoření nahrávky, to je pouze první krok. Pokud se tedy bavíme o výrobě. Pokud se budeme bavit o celém procesu, je to asi krok č. 10. 🙂

Jak dlouho trvá převod knihy do audio podoby? A kolik knih zhruba měsíčně převedete?

Pokud budeme brát v úvahu veškeré formality, výrobu a následné úpravy, mluvíme zde o minimálně 6 měsících na jednu knihu. Fungujeme 2 roky a za tu dobu jsme vydali 24 audioknih. Jedná se tedy o opravdový multitasking. 🙂

Kde a jakým způsobem získáváte obsah a jak to vše probíhá? Kolikačlenný tým je vlastně k běhu takového projektu potřeba?

Na to není jednoduchá odpověď. Každá audiokniha se stává samostatným projektem, který má vždy úplně odlišný přístup. Nemůžete se řídit scénářem, ale reagovat tak, jak je potřeba.V podstatě pracujeme podobně, jako většina nakladatelství tištěných knih. Přitom úplně jinak, podle sebe. S během projektu mi tak pomáhá více než 50 profesionálů ve svém oboru.

nataceni

Progres Guru – nahrávání audioknihy

Považuješ váš projekt za úspěšný? S jakými ohlasy se setkáváte?

Setkáváme se především s pozitivními ohlasy a recenzemi, za což jsme samozřejmě rádi. Vidíme smysl v tom, co děláme. Dokonce, i když se objeví nějaká kritika, jedná se spíše o rady, které nás mají posunout zase o krok dále. Což se také většinou stane, jsem za ni proto vděčný. A protože je o naše audioknihy stále rostoucí zájem, máme to štěstí, že se můžeme živit něčím, co nás baví. Takže ano, projekt považuji za úspěšný.

O které knihy je vlastně největší zájem? 🙂

Zájem je o všechny, největší však z oblasti byznysu, produktivity a psychologie.

Jaká skupina uživatelů si kupuje audioknihy nejvíce?

Vzdělání je dnes, více než dříve, celoživotním procesem. Naše audioknihy si nejvíce kupují právě ti, kteří již odhalili důležitost neustálého osobního rozvoje a následných výhod pro svůj život nebo profesi. Chtějí produktivně využít čas a efektivně se vzdělávat formou poslechu.

Projektu se evidentně daří, a o posluchače nemáš nouzi. Jaké máte plány do budoucna? Budete například rozšiřovat portfolio služeb?

O naše audioknihy je stále rostoucí zájem, portfolio služeb rozšiřovat neplánujeme, spíše naši nabídku titulů. To je vlastně i náš plán do budoucna. Vydávat nové audioknihy, které nás všechny posunou zase o krok dále.

Moc děkuji za rozhovor 🙂 . A na závěr poslední otázka: Co bys vzkázal posluchačům vašich audioknih?

Rovněž děkuji za rozhovor, byl velmi příjemný. Posluchačům našich audioknih bych vzkázal, že nikdy není pozdě začít. A tím „začít“ myslím, převeďte získané nápady a myšlenky do praxe. Nebo to za vás udělá někdo jiný.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru