Jan Laštůvka: MonkeyData přínáší především neustálou kontrolu nad businessem

Inovativní nástroj pro internetové obchody, jeden z nejoblíbenějších a zároveň nejpopulárnějších českých projektů. V logu mají opičku a skvělého člověka ve vedení, Honzu Laštůvku z projektu MonkeyData.

Ahoj Honzo, ty jsi jeden ze zakladatelů českého startupu MonkeyData. Mnoho lidí se s tímto startupem nesetkalo, mohl bys nám ho tedy na úvod trošku představit? Odkdy funguje? Kolik lidí ho využívá? 

MonkeyData je analytický nástroj pro e-shopy, který automaticky stahuje a analyzuje data, ze všech zdrojů, které e-shopy používají ke svému podnikání. Nejdůležitější čísla poté zobrazí na jednom místě v jasném a přehledném dashboardu. S MonkeyData tak máte neustálou kontrolu nad svým podnikáním a správné podklady pro jeho další rozvoj.

Aktuálně jsme na trhu 3 měsíce a MonkeyData používá v Česku více než 600 eshopů.

Určitě řadu našich čtenářů zajímají výhody MonkeyData. Dejme tomu, že jsem váš potencionální uživatel, proč bych měl zrovna využít MonkeyData? Co mi to přinese? 

MonkeyData přínáší především neustálou kontrolu nad businessem. Data stahujeme automaticky v intervalu od 1 hod do 24hod., zpracujeme a zobrazíme v přehledném dashboardu. Díky tomu tak má provozovatel vždy aktuální informace, co se děje v jeho podnikání a může dělat okamžitá rozhodnutí.

S automatickou analýzou dat souvisí také obrovská úspora času, jelikož uživatelé si již nemusí data stahovat a zpracovávat ručně, jak to doposud velké množství z nich dělalo.

Další výhodou je, že data jsou uložena v cloudu, takže jsou v bezpečí a klient k ním má přístup z PC, tabletu nebo mobilu. Díky tomu je se svým podnikáním neustále k dispozici.

V neposlední řadě je obrovskou výhodou, že podnikatelé mají k dispozici informace, díky kterým mohou efektivně řídit svůj byznys a dělat důležitá strategická rozhodnutí.

Ve zkratce mají tedy MonkeyData 3 hlavní výhody – kontrola nad byznysem, úspora času a poklady pro správný růst.

Chci se zeptat, jak vás napadl název „MonkeyData“? A jak vlastně vznikla myšlenka celého projektu?

Myšlenka vznikla na základě zkušenosti, kterou jsme s kolegy měli při řízení mezinárodních e-commerce projektů, při kterým jsme zjistili, jak obrovský problém mají e-shopy s analýzou dat a rozhodli jsme se to změnit.

MonkeyData vznikly na jednom z brainstormingů u piva☺ Chtěli jsme mít v názvu „Data“, aby bylo jasně patrné na jakou oblast se zaměřujeme, ale zároveň jsme chtěli dát najevo, že děláme analytiku „zábavnou“ a interaktivní formou a když jsme řekli „Monkey“ tak se většina lidí automaticky usmála. To se nám líbilo a tak vznikly MonkeyData.

Kolik vás na MonkeyData pracuje in-house?

Aktuálně máme v týmu 10 lidí a další, kteří nám pomáhají externě. Práce je opravdu hodně a chci poděkovat všem našim lidem, kteří makají na rozvoji a posouvají MonkeyData dál, jsou skvělí. Co se týče posil, tak aktuálně hledáme posilu do programátorského týmu a také marketingu. Kdo má zájem, určitě se přihlaste.

MD krakow

Co musím udělat, abych se do vašeho systému registroval? Dejme tomu, že jsem podnikatel, který chce změnu a cítí, že ve svém podnikání „troch plave“. Chci zkusit něco nového, zvolím si vás – co pro to musím udělat? Jsou nějaká kritéria pro to, abych se mohl registrovat? A co když si nejsem jistý, jestli s vámi budu spokojený? 

Kritéria nejsou žádná, stačí se registrovat „jedním kliknutím“ přes LinkedIn nebo vyplnit krátkou registraci a přejít k napojení zdrojů dat. Máme změřeno, že k napojení na MonkeyData stačí deset minut a poté máte vše hotovo.

Pokud zákazník neví, jestli pro něj MonkeyData mají přínos, má 30 denní verzi zcela zdarma. Takže má dostatek času vše otestovat.

Ptal jsem se na to i Alexe Bruny z Balíkonoše, zeptám se i tebe – v čem spočívají vaše výdělky? V registraci uživatelů či v tom jsou nějaké příplatkové služby?

Náš business model je jednoduchý, MonkeyData jsou standardní „SaaS“. Tzn. uživatelé platí poplatek za využívání služby.  Konkrétně fungujeme na bázi kreditu, který si uživatel dobijí v různých cenových balíčcích. Jsme tak dostupní pro malé i velké eshopy.

Když jsme tak u těch peněz, věřím, že čtenáře budou zajímat čísla. Kolik činí váš výdělek za poslední kvartál? 

Konkrétní čísla nezveřejňujeme, každopádně každý měsíc rosteme dvojciferným číslem, jak v počtu klientů, tak v obratu a s tímto růstem jsme spokojeni.

Jaké větší e-shopy využívají vaše služby. Koukal jsem, že tam jsou silná jména jako CZC.cz, Gamisport.cz atd. Ale jsou i nějaká další jména? 

Mezi naše další  známé klienty patří například MetalShop, Sportex, TimeUp.cz, Answear.cz, SilverTime.cz, Rogelli a mnoho dalších.

Dejme tomu, že se registruji a začnu vás plně využívat. Jaké systémy MonkeyData podporuje? Myslím pro emailing, PPC, eshopy apod.?

Začnu ecommerce systémy. Zde podporujeme například Atomer, ShopSys, Shoptet a další. K návštěvnosti podporujeme u zákazníků oblíbený Google Analytics.

K PPC reklamám český Sklik a potom klasicky Google Adwords. Emailing také známá jména – Rozesli.cz, MailChimp a Smartemailing.

Budete toto spektrum systémů v budoucnosti nějak rozšiřovat? Hodně českých maloobchodů používá třeba české Webnode. Osobně znám pár takových lidí, zaměříte se i na ně? Nebo jsou vaším cílem perspektivnější systémy? 

Určitě se chystáme systému rozšiřovat a Webnode patři do této skupiny.

Je mnoho českých podnikatelů, kteří se nechtějí pouštět do něčeho nového, bojí se, že by na tom nějak prodělali. Setkáváte se občas s tímto typickým českým přístupem? Nebo máte doslova bezproblémové klienty?

Naši klienti už tím, že se zaregistrují projeví iniciativu zkoušet něco nového, takže věřím, že našich klientů se tento problém netýká.

MD viden

Na čem aktuálně v MonkeyData pracujete? Máte nějaké pikantnosti? A jak vypadá takový běžný den v českém inovativním startupu, kterým jste vy?

V produktu chystáme skvělé funkce, které MonkeyData posunou o několik levelů výš. Naši zákaznicí se také ještě letos dočkají mobilní aplikace pro iOS a Android, takže budou v kontaktu se svým byznysem opravdu 24/7. Finišujeme také zajímavé case study, které brzy najdete našem blogu a webu Monkeydata.cz. Zároveň brzy představíme nové partnerství, které bude opravdu top, takže se těšte.

Věřím, že s MonkeyData máte velké plány, co chystáte do budoucnosti? Umíš si nějak představit budoucnost startupu? Kde osobně vidíš budoucnost MonkeyData například příští rok?

Příští rok chceme být silnou jedničkou na českém a slovenském trhu a dosáhnout na hranici 5 000 uživatelů. Zároveň se chystáme na expanzi do střední a západní Evropy.

A co investoři? Jsou nějací nebo je sháníte?

Projekt doposud financujeme z vlastních zdrojů, ale do mezinárodního rozvoje chceme jít s investorem a strategickým partnerem, ideálně v jedné osobě. Mohu prozradit, že s několika subjekty již jednáme, ale jednání jsou stále otevřená, chceme být trpěliví a do firmy si vybrat toho správného partnera.

Možná netradiční otázka, ale zeptat se musím. Jak je to u vás s konkurencí? Jsou tu u nás nějaké jiné startupy či firm, které „vám šlapou do zelí“? 

Nejvíce konkurenční je pro nás americký trh, Evropa je naopak zatím pozadu a to je naše výhoda. Oproti konkurenci jsme unikátní naším jasným zaměřením na e-commerce, analytickou platformou a filozofií „Plug and analyze“, kdy stačí 10 minut a MonkeyData můžete naplno využívat, bez nutnosti dalšího nastavení.

Pro firmy nabízíte geniální řešení také po stránce sociálních sítí, dokázal bys nám v krátkosti popsat, proč je pro firmu důležitá třeba stránka na Facebooku nebo učet na Twitteru? 

Myslím, že je to naprostá nezbytnost. Jak z pohledu marketingu, tak z pohledu zákaznické péče. Zákazníci jsou online, vy musíte být také.

Bohužel, máme tu poslední otázku. Honzo, nyní máš šanci pronést na závěr několik slov – vzkaz pro čtenáře. Tak do toho!

Určite vyzkoušejte MonkeyData!

To byl Honza Laštůvka z českého MonkeyData, mockrát děkujeme za rozhovor a do budoucna hodně úspěchů!

Pokud může nějak pomoct ke krásné a inspirativní budoucnosti, tak tím, že o ni bude psát.

Komentáře

Nahoru