Dnes vyšlo 15 článků

Jak zvládnout zahraniční expanzi e-shopu?

Jak zvládnout zahraniční expanzi e-shopu?

Jestli provozujete e-shop, jistě vás tato myšlenka už několikrát přepadla. Dost možná jste ji stejně rychle také zavrhli. Řeč je o zahraniční expanzi internetového obchodu. Česko je malá země s nesmírně rozvinutým e-commerce sektorem. To na jednu stranu znamená, že lidé u nás jsou zvyklí na internetu nakupovat a ve srovnání s ostatními zeměmi jsou v tom nadprůměrní.

Zároveň je ale český e-commerce segment nesmírně konkurenční. Celkový počet internetových obchodů se v naší desetimilionové zemi odhaduje na více než 45 tisíc. Po přepočtu na obyvatele jde i při srovnání se západní Evropou o mimořádné číslo. V našem okolí však najdete trhy, které v sobě stále skrývají obrovský potenciál. Rozhodně tedy stojí za to se nad zahraniční expanzí alespoň zamyslet.

Jak začít se zahraniční expanzí e-shopu?

Prvním krokem je nepochybně výběr vhodné e-shopové platformy. Vyberte si tu, která je na zahraniční prodej připravena a vyvíjena tak, aby svým e-shopům rozšíření prodeje za vlastní hranice maximálně usnadnila. Pronájem e-shopu UPgates přesně toto splňuje. Další jazykové mutace zde můžete spustit kdykoliv a v rámci jedné domény navíc zcela zdarma. Následná zpráva jednotlivých jazykových mutací je pak jednoduchá a intuitivní. Vy se tak můžete zaměřit na to skutečně důležité – aby se vám vstup na zahraniční trh povedl. Co je pro to potřeba udělat?

V prvé řadě je potřeba zajistit si překlady stránek, produktů, článků a dalšího obsahu, který se v e-shopu nachází. Rozhodně byste přitom neměli spoléhat na strojový překladač. Je pravdou, že umělá inteligence je dnes velmi vyspělá. Zatím ale ani zdaleka nedosahuje úrovně profesionálního překladatele. Pravděpodobně půjde o finančně dost náročnou část celé operace. Je ale nesmírně důležitá. Dobré texty totiž samozřejmě sbírají kladné body také u internetových vyhledávačů. A organická návštěvnost je jedním z nejlepších zdrojů návštěvnosti.

Dále samozřejmě musíte myslet na dopravce a platební brány. S dopravou vám pomůže zprostředkovatel, který balík předá lokálnímu dopravci. Následně stojí za to zamyslet se nad otevřením dalšího skladu přímo v zahraničí. Platební brány často fungují i mezinárodně. Stačí si tak zkontrolovat, ve kterých zemích je vaše platební brána dostupná a případně ji aktivovat. Dříve či později se nevyhnete ani založení bankovního účtu přímo u lokální banky.  

Oříškem se pak může stát marketing. Rozhodně se vyplatí partnerství s agenturou, která na daném trhu umí operovat. Prostě „jiný kraj, jiný mrav“. A riskovat marketingový trapas tím, že neznáte zahraniční prostředí, opravdu nestojí za to.

Zahraniční expanze je samozřejmě běh na dlouhou trať, který v sobě skrývá obrovské množství práce. Proč to ale nezkusit? UPgates si navíc můžete nap prvních 30 dní vyzkoušet zdarma. 

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru