Dnes vyšlo 15 článků

Jak technologie změní naše školy? Nová generace se bude učit jinak…

Jaká je vlastně budoucnost studia? Ještě před dvaceti lety jsme pročítali klasický slabikář „Máma mele maso“ a mezi naše jediné pomůcky patřily psací potřeby, sešity a pár knih. Dnes ve třídách zvoní mobilní telefony a v lavicích se objevují laptopy. Jak se změní studium díky technologiím, které se stále rozvíjí a jsou čím dál tím dostupnější?

Jak budou vypadat budoucí školní třídy? V současné době se rozvíjejí technologie jako Cloud computing, 3D tisk a další. Tyto slibné technologie nám napovídají, jak asi budou vypadat třídy budoucnosti.

Zeptali jsme se odborníka

Ing. Cyril Kotulič, Ph.D., MBA ze střední školy Bean nám k dané problematice řekl následující:

“Již tři roky využívám při výuce a na komunikaci se studenty cloudové
úložiště Dropbox. Slouží nám k distribuci studijních materiálů a úkolů.
Současně také využíváme k odevzdávaní zadaných úkolů nebo k jejich průběžné kontrole.
Hlavní výhodu cloudového úložiště pro studijní účely vidím ve sdílení
informací a spolupráci. Zvládnutí těchto dovedností pro praktický život
považuji za velmi důležité”

3D tisk

Dovedete si pro své tříleté dítě představit lepší dárek než LEGO set? A 3D tiskárna dokáže takové sety vytisknout. Rozhodně by neměla chybět v budoucích třídách, protože děti se tak od začátku budou učit s novou technologií, která má pravděpodobně budoucnost. Budou moci tisknout části, které jim budou chybět a hry nebudou tak omezené.

Vysokoškolští studenti a učitelé by také mohli mít z 3D technologie tisku nemalý prospěch. 3D tiskárna již na jedné škole, konkrétně Benilde – St.Margaret School v Minneapolis, umožňuje vytváření designových prototypů.

5042767971_e625fd638c_z

zdroj: flickr.com

Cloud computing

I výmluva, že vám sešit s domácím úkolem sežral pes, už bude brzy minulostí. Budoucí studenti totiž budou mít pravděpodobně přístup k domácím úkolům i všem ostatním výukovým materiálům v cloudu. Taková platforma by mohla nabízet i online diskuze a spolupráci studentů na různých projektech.

To znamená, že už nebudou muset tahat těžké učebnice, které často zapomínají doma. K těmto materiálům pak budou mít přístup tak dlouho, jak dlouho budou mít přístup na internet. Jediná výmluva tedy bude: „Nešel internet“ 🙂

 

5042766225_d4b2d6e190_z

zdroj: flickr.com

Rozšířená realita

Rozšířená realita ve formě Google Glass a dalších poskytne úžasné aplikace pro astronomii, ale i hraní her. Kdykoliv a kdekoliv. Budeme tak získávat spoustu informací o objektech, které právě vidíme. V současné době je však přístup k této technologii ve vzdělávacích zařízeních značně omezený.

Tato technologie ale nebude umožňovat pouze získávání doplňujících informací k různým objektům. Umožní například i vytváření virtuálních tříd. Učitel tak bude moci přednášet žákům, které budou tisíce kilometrů daleko.

Výuka založená na videohrách

Dnešní svět dětí se točí kolem smartphonů, internetu a videoher. I školy budou muset na tento trend reagovat a klasickou formu výuky budou muset postupem času opustit. Jeden ze způsobů, jak udržet pozornost a zároveň něco naučit, je využít k výuce videohry.

Nová generace bude jiná. A učení se skrz propisku a sešity už pravděpodobně nebude fungovat…

Zdroj: hongkiat, flickr.com

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru