Jak propagovat nový business?
Business z domova, podnikání malých firem i velkých korporací mají jedno společné. Všichni totiž pro svůj úspěch potřebují solidní marketingový plán. Propagace produktů a služeb je klíčem k úspěchu každého podnikání, a to bez ohledu na obchodní model, velikost trhu nebo cílovou skupinu.
Propagace vlastních produktů nebo služeb je důležitá pro všechny podnikatele, ať už se jedná o živnostníka, malý podnik nebo velkou korporaci. V případě nového businessu je vždy náročná. Níže uvádíme několik tipů, jak i tuto propagaci úspěšně zvládnout.
Zeptali jsme se odborníka
Pavel Ungr, nezávislý konzultant online marketingu a SEO čtenářům radí:
„Při startu nového podnikání je třeba mít na paměti, že velice důležitá je nalezitelnost vaší firmy nebo živnosti. Musíte vědět co lidé ve vašem oboru hledají a jak to nazývají. Podle toho pak můžete efektivně přizpůsobit vaši webovou prezentaci, efektivně oslovovat vaši cílovou skupinu správným způsobem na těch pravých místech. Nezapomínejte, že 44% zákazníků e-shopů začíná právě u vyhledávání, 131 miliard lidí denně používá vyhledávače a i proto váš „business“ proto musí být nalezitelný. SEO by proto mělo být základním propagačním kanálem vašeho podnikání.“
1. Vytvořte si marketingový plán
Vytvoření marketingového plánu je vždy klíčové. Neměly by v něm chybět následující položky:
Popis produktu
V tomto bodě se zaměříte na to hlavní – váš produkt. Neskončete ale pouze u jeho prostého popisu. Zamyslete se zejména nad jeho výhodami a nad tím, proč by si právě váš produkt měli zákazníci koupit.
Místo prodeje
Neméně důležité je i místo, kde budete váš produkt prodávat. Budete mít i vlastní kamennou prodejnu nebo si zákazníci budou objednávat zboží pouze přes internet?
Propagace
Uvažovali jste už o marketingové strategii? Máte již vytvořenou PR strategii?
Cena
Ohledně ceny byste také měli mít od začátku jasno. Pouze tak si spočítáte, kolik musíte prodat produktů, aby se vám vrátily náklady.
Zákazníci
Vždy byste měli před uvedením nového produktu na trh popřemýšlet o cílové skupině. Kdo jsou vaši zákazníci? Jaké jsou jejich zájmy? Kde nakupují?
Pohodlí zákazníků
Zákazníci jsou pohodlní. A proto je nutné přizpůsobit se například tím, že umožníte donášku domů nebo nákup přes internet.
Komunikace
Spotřebitelé nechtějí jen váš monolog. Zapojte je proto do dialogu a dejte jim najevo, že jsou pro vás důležití. Internet nabízí spoustu možností, jak zákazníky do dialogu zapojit.
Zájem o produkt
Před samotnou výrobou je nutné zjistit, zda o váš produkt bude zájem a zda má smysl jej vyrábět.
Přidaná hodnota
Jakou přidanou hodnotu má váš produkt (vaše služba) pro zákazníky?
2. Budujte svou značku
Nedílnou součástí je osobní a firemní branding. Budujte svou značku a snažte se, aby si vás zákazníci zapamatovali. Tato investice se vám vrátí. Marketing vás samozřejmě bude něco stát. Ale existují izpůsoby, které si může dovolit téměř každý:
Dejte novinám to, co hledají
Žádostí o publikaci článků, které se týkají firem a jejich produktů, chodí různým magazínům každý den. Cílem samozřejmě je dostat se do neinzertní části. Jak? Dejte novinám to, co chtějí. Poskytněte jim zprávy, které čtenáři budou číst…zpráva nemá být o tom, jak je váš produkt skvělý. Dávejte lidem rady a tipy, posílejte žhavá témata, které lidé zajímají. Magazíny pak nebudou mít problém vaše články publikovat.
Založte si blog
Vlastní blog je jednou z nejjednodušších cest, jak propagovat vlastní podnikání formou, která lidi zajímá. Na vlastním blogu jste vy tvůrcem vlastního obsahu a pokud budete psát příspěvky, které lidem pomůžou řešit jejich problémy, máte prakticky vyhráno.
Vytvořte vlastní propagační video
Edukativní a zábavná videa, kterým nechybí emoce, jsou mnohdy více než pouhá slova. Při tvorbě takového videa nezapomínejte, že lidé se chtějí bavit…nejen nakupovat.
Vytvořte si PPC reklamu
PPC reklama je způsob, jak jednoduše otestovat, která klíčová slova pro váš business fungují. Přes PPC k vám také může najít cestu nemalé množství zákazníků.
3. PR strategie musí být propracovaná
- Pokud si vytvoříte vlastní blog, blogujte chytře, pište kvalitní články, které mají úroveň. Pokud to ve vašem případě není možné, raději neblogujte.
- V PR buďte upřímní. Neslibujte, co nesplníte. Autenticita je v dnešní době nesmírně cenná.
- Nemluvte negativně o svých konkurentech. Zákazníky nezajímá, v čem je váš konkurent horší. Zajímá je, v čem jste vy dobří.
- Neposílejte všem novinářům stejnou zprávu, a už vůbec ne pomocí hromadných emailů. Snažte se být osobní.
4. Nezapomeňte měřit výsledky
Marketing by vždy měl počítat i s měřením výsledků. Sledujte, co funguje a na jakou formu propagace se v případě vašeho businessu zaměřit.
Hodně štěstí!
Zdroj/foto: businesscollective, pixabay
Komentáře