Jak na infografiku?

Jak na infografiku?

Infografika by měla přehledně spojovat důležité informace s designovými prvky. Pokud si na ní dáte opravdu záležet, vznikne tak umělecké dílo, které přitáhne pozornost hned na první pohled. To jistě zlepší i vaši pozici na trhu.

Na co si dát pozor?

1. Data

Než se do tvorby infografiky pustíte, musíte mít potřebná data. Ano, je to až druhotná část, na kterou se lidé podívají, ale je to ta část, kvůli které to děláte. Máte tedy data, zprávu nebo informace, které uživatele zaujmou? Pokud ano, budou ho jistě chtít sdílet i se svými přáteli, což vám přinese ještě větší popularitu.

2. Relevantnost ke značce

Důležité je, aby si infografiku čtenáři spojili právě s vaší firmou. Pokud by například mobilní operátor vytvořil infografiku o prodeji aut, uživatelům se možná bude líbit, budou ji sdílet, ale s firmou mobilního operátora si ji neztotožní. A pro vás je přece důležité, aby uživatelé věděli, že je to vaše práce.

3. Jednoduchost

Dnešní grafické trendy směřují k jednoduchosti. Stejně musí vypadat i dobrá infografika. Musí být srozumitelná pro uživatele. Informace a údaje je třeba rozdělit do celků, které spolu dávají nějaký smysl. Obsah je nutné logicky uspořádat od začátku až do konce. Pamatujte, že informace podané v líbivé grafické formě jsou často pochopitelnější než složitý odborný text.

4. Zajímavá grafika

Pár grafů nestačí. Co ale stačí je zapojit trochu vaši fantazii. Vyhrát si s designem, přidat obrázky či jinou grafiku. Uživatele musí vaše infografika zaujmout již na první pohled.

5. Pravdivé informace

Není nic horšího než infografika, která si vymýšlí. Správná infografika by také měla obsahovat zdroj informací, aby si uživatelé mohli rychle ověřit, že jste si informace nevymysleli.

Nástroje pro tvorbu infografik

Dnes už opravdu nemusíte dokonale ovládat Photoshop. Existují speciální nástroje pro tvorbu infografik, které vám se vším pomohou. A i designově – málokdo z nás by dokázal vytvořit ve Photoshopu graficky lepší infografiku než s pomocí nějakého specializovaného nástroje.

Infogr.am je jedním z nejrychlejších nástrojů pro tvorbu infografiky. Nabízí různé šablony, které si ale samozřejmě můžete přizpůsobit. Je natolik populární, že přes něj bylo vytvořeno již přes 700 000 infografik. Také nabízí jednoduché sdílení přes Facebook, Twitter nebo váš blog. Má ale také jednu podstatnou nevýhodu. Nedokáže exportovat do grafických formátů pro další pracování s infografikou.

infografika

Mezi další zajímavé nástroje patří easel.ly, který je stále k dostání v beta verzi a zadarmo. Jeho výhodou je to, že infografiku můžete vytvořit úplně od základů. My Češi ovšem můžeme narazit na problémy s diakritikou. Snad se to ve finální verzi změní.

Kromě těchto dvou nejpopulárnějších nástrojů existuje samozřejmě i mnoho dalších – například Vizualize.me, Visual.ly, Dipity, Piktochart Charts Bin, Many Eyes, Google Chart Tools. Infografiku můžete vytvořit ovšem třeba i v PowerPointu, HubSpot k tomu nabízí 5 šablon pro stažení. A pokud si přece jenom troufáte vytvořit infografiku ve Photoshopu, zkuste následující návod How To Create Outstanding Modern Infographics.

Zdroj: blog.h1.cz

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru