Jak měřit pozice webu ve vyhledávání

To, že firma má svojí webovou stránku, ještě nezaručuje vysoké prodeje. Uživatel musí dohledat stránky v potřebný okamžik – tedy v ten, kdy chce utratit své peníze. Obecně platí, že čím vyšší je pozice stránky v organickém vyhledávání, tím více šancí má stránka na získání potřebného počtu zhlédnutí a potenciálních klientů, a uživatel má úplnou a relevantní odpověď na svůj dotaz. Je jasné, že první stránka SERPu více láká pozornost uživatele, než druhá nebo třetí. A prvních pět míst jsou místa zvýšené pozornosti, poněvadž právě na těchto místech stránky získávají nejvíce návštěv, zejména tehdy, je-li dotaz relevantní a komerční (nikoliv informativní). Proto je nezbytné se zabývat monitoringem pozic webu, které obvyklé provádějí SEO agentury.

Nástroje pro měření pozic – Rank Tracker a Collabim

Nejčastěji se k měření pozic webu používají tři hlavní nástroje – Advanced Web Ranking, Rank Tracker a Collabim, který je orientovaný na českou sféru. Pojďme se podívat na 2 z těchto nástrojů, které používáme v MEDIAUNIT.cz, ve stručnosti.

Rank Tracker

Rank Tracker je doslova nejlepší a nejspolehlivější platformou pro sledování ranků klíčových slov přes spoustu webových stránek a 795 vyhledávacích systémů. Rank Tracker umožňuje sledovat denní vývoj klíčových slov v reálném čase, analyzovat konkurenci, vytvářet detailní reporty a identifikovat možnosti, které mohou zvýšit zisky a napomoci k rozvoji podnikání. Není to jen proto, že Rank Tracker nastolil standard dobrého nástroje pro kontrolu ranku, ale také se neustále vyvíjí podle aktuálních potřeb a požadavků, navíc je pořád užitečný. Díky logice tohoto nástroje Rank Tracker nejen ohodnotí klíčová slova, ale také nabídne ta nejefektivnější a ukáže, jak obtížné bude je vyhodnotit. V důsledku čehož vám nástroj pomůže zvolit pouze správná klíčová slova, takže nebudete muset utrácet za neefektivní nebo nefunkční slova a budete tak cílit svoji reklamu přesněji. Rank Tracker taktéž umožňuje monitorovat ranky konkurence a porovnávat je s vašimi. V jednom projektu můžete přidat až 5 webových stránek a rychle porovnávat ranky těchto webů. Můžeme tak mít naši konkurenci na dohled a optimalizovat stránky pro stejná klíčová slova, přičemž porovnáváme weby konkurence s tím naším.

Collabim

Collabim je českým nástrojem pro měření pozic ve vyhledávačích. Díky tomuto nástroji lze velmi přehledně získat nejaktuálnější a nejpřehlednější informace orientované právě na českou oblast internetu. Tento nástroj automaticky měří pozice dle zadaných klíčových slov, přičemž tuto práci provádí denně (nastavíte-li tzv. „ohvězdičkované fáze“, tedy pro vás ty nejdůležitější) nebo jednou za 14 dní. Collabim vytváří grafy vývoje pozic, což umožňuje vidět, jak se stránky vyvíjely v čase a mít tak detailnější půdu pro další analýzu. Mimoto, ukazuje datum poslední kontroly, podle nastavení i konverzní poměr u e-shopů a také změny pozic webových stránek v českých vyhledávačích. Collabim generuje velmi srozumitelné reporty, které srovnávají minulý a současný časové úseky, hodnotí růst či pokles pozic a kolísání návštěvnosti jak pro určitá klíčová slova, tak i globálně.

25699-mereni-pozic-webu

Správné nastavení nástroje je nezbytností

Pokud nástroje na měření pozic webu jsou nastaveny špatně, získáme nekorektní výsledky měření, aby k tomu nedošlo, je potřeba již při prvotním nastavení nástroje zaměřit na následující body:

Relevantní klíčová slova

Podrobná analýza, volba správných klíčových slov a jejich následné zařazení do jednotlivých klasifikačních kategorií je základem. Využijte proto Adwords, Sklik nebo např. Collabim, který intuitivně pomáhá správně zvolit klíčová slova.

Volba vhodného regionu

Zvolte vhodný region měření. Pokud se zaměřujeme na optimalizaci pomoci českých klíčových slov, tak je zřejmé, že jako region nastavíme Česko. Pokud se zaměřujeme na klíčová slova v angličtině, tak to tak jednoduché není. Záleží na stanovených cílech a regionu, pro který se optimalizace provádí. Můžeme proto využít měření pozic webu ve vyhledávání na základě stejných klíčových slov, ale ve více regionech, např. zvlášť budeme měřit výsledky v regionu Česko a v regionu USA.

Volba vhodného jazyka

Stejně tak, jak je důležité určit vhodný region pro měření pozic, je zapotřebí věnovat i dostatečnou pozornost jazykové předvolbě uživatelů. Obzvlášť v případě, kdy se klíčové slovo píše stejně ve více jazycích, je potřeba striktně definovat jazykové nastavení.

Pár slov na závěr

Než se rozhodnete pro zakoupení jednoho z výše uvedených nástrojů, doporučujeme je nejprve vyzkoušet v rámci bezplatné demo verze. Zjistěte, zda možnosti měření jsou dostačující pro naplnění vašich požadavků a zda uživatelské rozhraní je pro Vás dostatečně přehledné. Je jasné, že SEO specialisté a SEO agentury se bez těchto nástrojů neobejdou, pro koncového zákazníka je ale důležité si říci, zda využije potenciál těchto nástrojů naplno a zda se investice do podobného softwaru vyplatí. V MEDIAUNIT.cz se SEO , link buildingu a obsahovému marketingu věnujeme denně, proto disponujeme velkým množstvím špičkových SEO nástrojů a každému z našich klientů nabízíme možnost zajištění potřebné analýzy v rámci dlouhodobé spolupráce zdarma. Víme, že nejsložitější etapou spolupráce je rozhodnutí začít – proto všem novým zákazníkům nabízíme možnost nezávazné konzultace, během které můžeme „nahlédnout pod pokličku“ a využít některé ze zmíněných nástrojů.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru