Jak GDPR ovlivní Facebook?

Velké společnosti, mezi které bezesporu patří i Facebook, masivně pozorují veškeré chování uživatelů na internetu. Vědí, které stránky navštěvujete, umí určit vaše pohlaví, vědí váš věk, vědí, co vás zajímá. A evropská unie se nyní snaží soukromí uživatelů více ochránit. Jak dnes tak diskutované GDPR ovlivní celosvětově tak oblíbenou sociální síť, jako je Facebook?

europe-2021308_640

Evropská unie v květnu roku 2018 zavede doposud nejpřísnější povinnost ochrany osobních údajů, kterou již pravděpodobně znáte pod pojmem GDPR. Společnosti, které pracují s osobními údaji nebo je uchovávají od příštího roku budou muset subjekty, kterých se tyto údaje týkají, informovat o tom, že shromažďují jejich informace. Navíc jednotlivé údaje budou muset být uchovávány a zpracovávány pouze v nezbytně nutné míře a ke konkrétnímu účelu, o kterém budete muset být rovněž informováni. Jaký dopad bude mít tato změna na světově tak oblíbený Facebook?

Jak se změní Facebook?

Společnosti jako jsou Facebook nebo Google pracují s obrovským množstvím dat, aby pak mohly uživatelům zobrazovat co nejrelevantnější reklamy. Evropská unie se pomocí GDPR nebude snažit zastavit možnost používat tato data, ale snaží se o to, aby k jednotlivým údajům společnosti přistupovaly zodpovědně.

Co je GDPR?

GDPR (general data protection regulation) neboli obecné nařízení o ochraně osobních údajů upravuje způsob, jakým mohou být osobní údaje shromažďovány a využívány. Toto nařízení, které vstoupí v platnost přesně 25. května 2018 zásadně změní způsob, jakým některé společnosti podnikají online. Pro nejzávažnější případy porušení – včetně využívání uživatelských údajů bez řádného souhlasu hrozí společnostem pokuta až do výše 4 % ročního obratu.

Právě díky tomuto nařízení se změní také pravidla na Facebooku. Pokud tedy budete jasně identifikovatelní a bude se tím pádem jednat o osobní údaj, který o vás společnost uchovává, bude toto možné pouze v případě vašeho souhlasu, který budete moci kdykoliv odvolat.

zdroj/foto: mashable, pixabay

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru