Jak bude Facebook vydělávat na Messengeru a WhatsAppu

Je jasné, že Facebook nebude své komunikační aplikace provozovat jen tak. Přestože to teď možná nevypadá, chce z nich profitovat. Jen vyčkává na správný čas.

Minulý týden proběhla akce Facebook earnings call, na které se investoři ptali hlavně na Instagram a Messenger. Na Facebooku už se vydělává dost, ale co tyto dvě platformy? Zuckerberg řekl, že to bude podobné jako s Facebookem.

business_messenger

Podnikání na Messengeru? Pokud se Facebooku bude dařit, v budoucnu běžné

V roce 2006 investoři Marka vyzvali, aby na svou sociální síť přidal bannerové reklamy. On jim odpověděl, ať myslí dlouhodobě a ještě nějaký čas vyčkají. O pár měsíců později Facebook představil NewsFeed a možnost založit si firemní stránky. Plán byl chytrý: nechat uživatele olajkovat stránky podniků, které se jim líbí, a zobrazovat jim jejich příspěvky. Pak bylo logickým krokem zavést Sponzorované příspěvky, v rámci nichž si majitelé stránek mohou zaplatit širší dosah.

Monetizace Facebooku neproběhla přes noc. Nechal uživatele postupně si zvykat na příspěvky firem na jejich Hlavní stránce, až se dostal do dnešního stádia, kdy vydělává miliardy.

Jak to bude s Messengerem?

Facebook nás chce nejdřív nechat si zvyknout na chatování s firmami. Pár firem už používá WhatsApp (vlastněný Facebookem) nebo Messenger pro komunikaci se zákazníky. Na jarní vývojářské konferenci Mark podporoval podniky, aby přes komunikační aplikace posílali svým zákazníkům informace o dodání zboží apod. Jednoduše chce zajistit, aby Messenger nejdříve používalo hodně firem, a až pak na tom začne vydělávat.

business_on_messenger

V rámci Business on Messenger jsou připravené tyto layouty, které lze rozesílat zákazníkům

Podnikání přes Messenger je sice ještě v plenkách, ale už existuje podpora Facebooku „Business On Messenger“, v rámci níž vám poradí, jak na zákazníky. Co se týče WhatsAppu, tam už existuje možnost nastavit účet pro zasílání marketingových zpráv.

Komentáře

Nahoru