Inzerce: Práce obchodního cestujícího a současný marketing

Inzerce: Práce obchodního cestujícího a současný marketing

Dobrodružství obchodních cest se stává nenávratnou minulostí. Internet překonává nejrychlejším a nejlevnějším způsobem vzdálenosti a šetří čas. Doba „cesťáků“, kteří si naplnili kufr prospekty nebo domácími potřebami, pomalu končí. Akce přímého prodeje sice dále existují a prohlédnout si zboží na vlastní oči a vyzkoušet si výrobek, je stále populární. Z vlaků na nástupištích malých měst ale nevystupují obchodníci a neobcházejí prodejny nebo byty obcí a měst.

Založení společnosti

Soukromé osoby vystřídaly velké firmy a nadnárodní korporace. Prodej zboží se stal marketingovým uměním, které pro svoji složitost vyžaduje odbornou přípravu a studium. Menší prodejci si založí společnost a propracují některou z metod prodeje na trhu. Větší firmy si najmou jiné firmy, aby jim zboží prodaly. Založení společnosti tak znamená dělení různých služeb a úkolů na celém zákaznickém trhu.

Prezentace

Prodej zboží není jen reklamou a snahou o získání zákazníka. Marketingové strategie počítají s pověstí firmy, cílením na zákazníka a dobrou prezentací společnosti v očích veřejnosti. Sponzoring třeba zboží neprodává, ale pomáhá při jeho volbě. Boj o zákazníkovo podvědomí je totiž hlavním cílem marketingu. Reklama se třeba zoškliví nebo je vnímáná pouze podvědomě. Ale její záznam si stejně zákazník odnáší s sebou. Při výběru zboží se mu potom kdesi v nervové soustavě objeví příjemná asociace o firmě, která zdarma podporuje sport, děti nebo invalidy. Tyto virtuální vizitky potom spustí proces, na jehož konci je zboží zaplacené u pokladny.

Operativnost

Marketing musí být operativní. Podomní obchodník byl v tomto směru velice činorodý. Býval dobrým psychologem a dokázal odhadnout slabosti a povahu zákazníka. Proto prodával. Dnes musí být obchodník dobře technicky vybaven. Řídí totiž třeba internetový proces a potřebuje výkonný notebook. Přes počítač zadává různé parametry, sleduje počet zájemců o zboží a porovnává s konkurencí. Protože musí být pohyblivý a operativní, sám se stává zákazníkem a vybere si to nejlepší na trhu. A tím jsou notebooky Lenovo. Zajišťují okamžitý přístup k datům a mají velice rychlou reakci. Může na nich běžet řada procesů současně.

Obchodní cestující je tedy osoba, která převážně sleduje internet a pracuje s daty. Nemusí cestovat, ale jednání musí absolvovat. Existují drobní zákazníci, ale také velcí odběratelé nebo sklady. Práce je velmi specfická a složitá. Úspěch může být otázkou detailů, odhadu, ale vždy je potřeba dostatečné technické zázemí, správně fungující společnost a vizitka dobré marketingové strategie. Obchodní cestující je vlastně datový přenos třeba z notebooků Lenovo na volný internetový trh.

Placená inzerce na magazínu Objevit.cz. V případě zájmu o reklamní články, či jiný způsob reklamy nás informujte.

Komentáře

Nahoru