Tisková zpráva: INIZIO.cz: „Kdybychom začínali v digitálu znovu, šli bychom stejnou cestou“

Karel Hladiš, Michal Haták a Lukáš Csizmazia je trojice šéfů, kteří vedou své týmy ve webové laboratoři Inizio.cz, a vedou je dobře. Společnost je přední digitální agentura a první jihočeská firma specializující se na optimalizaci obchodní výkonnosti webů.

Inizio má v současnosti 35 specialistů a za sebou 17 let praxe, sice to není žádný nový startup na trhu, ale právě šéfové týmů, kteří mají v průměru 24 let, určitě mezi mladé patří a neustále musejí jít s dobou.

1477393181_inizio-sefove2

Karel Hladiš (21 let) má na starost digitální marketing, Michal Haták (26 let) je zas šéfem zakázkového vývoje aplikací a Lukáš Csizmazia (26 let) vede tým webového vývoje. Z firem nad 30 zaměstnanců je tak Inizio.cz jedna z firem s nejnižším věkovým průměrem vedoucích pracovníků. Na druhou stranu v digitální agentuře pracují lidé od 19 do 50 let a klienti vidí, že práci dělají profesionálně. Koneckonců řadí se mezi největší a nejúspěšnější digitálky v regionu.

Vyzpovídali jsme všechny tři.

Jaké byly začátky Inizio.cz, jak to vše začalo?

Karel: Asi to tak nebylo úplně o podnikání. Zakladatelé tehdy chtěli dělat něco, co umí a co je baví. Na konci devadesátých let si začali hrát s internetem a vším, co nabízel. Chtěli se do toho světa zapojit a první krok bylo logicky zkusit si udělat nějaké webové stránky, přes prvotní nezdary nakonec přibývalo zájemců.

Čím vším se dnes zabýváte?

Michal: Zůstali jsme u toho, s čím jako děti v roce 1999 začínali zakladatelé. Tedy u webů. Nicméně jak se doba vyvíjela, ten obor se rozrostl o mnoho dalších podoborů. Dřív to prostě byla jen tvorba www stránek. Až později se vyčlenili samostatné disciplíny jako optimalizace pro vyhledávače, PPC reklamy, sociální marketing, UX, CRO a spousty dalších.

Co si myslíte, že děláte jinak než ostatní?

Lukáš: Specializujeme se na doručení obchodního výkonu a vážeme na to odměnu. Jsme takto jedni z mála v Česku, kdo si je opravdu schopný stát za hodnotou své práce. Díky tomu, že na internetu je vše díky vyspělé měřící technologii stopovatelné, dokážeme i dobře zanalyzovat/naměřit, kolik poptávek, respektive tržeb naše spolupráce přinesla. A právě za tento výkon nám klient platí.

Velkou překážkou pro začínající podnikatele bývá financování. Jak to bylo ve Vašem případě?

Michal: Prodával se od začátku čas. Nemusely být žádné zásoby na skladě ani vozový park nebo mechanizace. S tím se začíná dobře a nejdete do žádného risku. Jediné, co vám hrozí je, že budete práci dělat špatně a nebudou ji chtít od vás klienti kupovat, takže budete mít spoustu času se zlepšovat.

Jak jste získali své první zákazníky?

Karel: První zákazníci přišli na doporučení a chodí prakticky dodnes. Dáváme samozřejmě i peníze do PPC reklamy ve vyhledávání nebo na sociálních sítích. Investujeme do obsahu a i do brandu.

Pracujete i pro zahraniční klienty, jak se vám to povedlo?

Michal: Do vývoje velkých projektů se téměř nikdo nepouští bez doporučení na konkrétní firmu nebo tým. Inizio.cz se do Kanady probíjelo několik let přes Německo. Před lety jsme začali pracovat pro softwarovou firmu ze Stuttgartu, pro kterou jsme roky tvořili převážně menší weby. Oni v nás pak ale získali důvěru, a protože dělali softwarové konzultanty pro jednu kanadskou společnost, doporučili nás jako dodavatele pro vývoj nové aplikace, kterou ti Kanaďani chtěli vytvořit.

Kolik máte dnes zaměstnanců a jak se to měnilo v průběhu let?

Michal: Dnes pro INIZIO pracuje přes 30 lidí. Rosteme od založení, ale s lidmi je to komplikované. Dnes jsme v situaci, že pokud bychom na ulici potkali 10 šikovných programátorů, designérů, markeťáků nebo projekťáků, přijmeme je asi okamžitě všechny. A co by měli umět? Tak především je musí bavit web design nebo digitální marketing a mít alespoň nějaké zkušenosti, chuť stále se učit.

Co připravujete do budoucna?

Karel: Popravdě, nevíme. Když se podíváte na obor PPC reklamy, nabízíme jako jednu z hlavních služeb službu propojení Facebook Ads s Look-a-like publiky a RLSA v síti AdWords. Tedy něco, co ještě nedávno téměř neexistovalo. Rozšiřovat nabízené služby budeme určitě.

Co byste udělal, kdybyste musel začít od nuly?

Michal: Na začátcích je hezké, že se člověk prakticky stále učí, což je i na tom to zajímavé. Kdybychom začínali znovu, a mohu mluvit za zakladatele, asi bychom si nic z budoucnosti neprozrazovali, abychom se neochudili o zážitky a překvapení. Hlavně ta negativní nás totiž posunula. To žádná rada místo zkušenosti neudělá.

Štítky: ,

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru