I Apple má zastoupení ve finském muzeu neúspěšných výrobků

Většina firem se samozřejmě snaží své neúspěšné produkty úplně vymazat ze zemského povrchu, zapomenout na ně a přinutit svět, aby zapomněl taky. Ve Finsku jdou ale úplně opačným směrem. Mají tam totiž Muzeum selhání, které shromažďuje neúspěšné vynálezy všech možných firem.

Muzeum selhání obsahuje více než šedesát neúspěšných produktů od různých značek. Mnohé z nich nefungovaly správně, jiné prostě nenašly využití – například maska, která vám dává elektrošoky pro krásu, nebo telefon, co umí zobrazovat jen Twitter, ale také třeba Google Glass! Dalším příkladem je N-Gage, herní telefon Nokia z počátku 90. let, kterému se nedařilo ani jako telefonu, ani jako hernímu zařízení.

peek

Speciální telefon na Twitter

Muzeum ale neobsahuje pouze technologické hračky, nechybí bizarní produkty z jiných oborů. Například mix kávy a coca-coly s názvem Coke Blak, příšerná verze Monopoly Donalda Trumpa nebo lasagne značky Colgate.

lasagne

Lasagne značky Colgate

Smějete se? Účelem muzea je poučit lidi

Samuel West, tvůrce muzea, vysvětlil, že účelem výstavy je ukázat, jak jsou lidé schopní poučit se ze svých chyb. Inovace prý vyžaduje selhání.

Muzeum nacházející se ve švédském Helsingborgu bude otevřené veřejnosti od 7. června. Do té doby se všichni zájemci o návštěvu mohou podívat na video, kde pan West některé neúspěšné výrobky ukazuje.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru