Hyperloop One: Z Helsinek do Stockholmu za méně než 30 minut

Projekt Hyperloop je velice skloňovaným tématem, kolem kterého visí spousta otazníků. Kolik bude stát? Kde bude vybudován? Jak rychle se bude cestovat? Opravdu tak rychle? Kdo bude ten šťastný, aby se projel jako první? Hyperloop One, startup založený v Los Angeles, se snaží realizovat vizi Elona Muska. A nyní přichází s odpověďmi na některé výše uvedené otázky.

Společnost dokáže propojit švédský Stockholm a finské Helsinky za 28 minut. Let na trase dlouhé 483 kilometrů trvá 3,5 hodiny (včetně odbavení na letištích). A pokud byste cestovali trajektem, strávíte na vodě celou noc. Ale Hyperloop One může vše změnit. Stačí mu k tomu 19 či 21 miliard eur.

hyperloop one map

Trasa spojující Helsinky a Stockholm, Zdroj: The Verge

V rozpočtu je zahrnut také jeden z nejdelších mořských tunelů přes Åland souostroví v Baltském moři, který vyjde na 3 miliardy eur. Hyperloop One dodává, že celkové náklady na výstavbu budou kompenzovány zvýšenou hodnotou nemovitostí a produktivity, což by měl nový superrychlý tranzitní systém zajistit. Nemovitosti postavené v blízkosti trasy Hyperloop by stály více, nákladní přeprava by byla rychlejší a pracovníci, kteří by cestovali mezi těmito městy, stráví mnohem méně času dojížděním a více času v práci.

Studie tvrdí, že Hyperloop během deseti let začne vytvářet zisky díky těmto ekonomickým přínosům. Přesto, kdo výstavbu projektu zaplatí? Hyperloop One spoléhá na kombinaci veřejných prostředků a soukromých investic.

Hyperloop očekává, že ročně vydělá 875 milionů eur až 1 miliardu eur na prodeji vstupenek za předpokladu, že přepravní systém využije 42,7 milionů cestujících.

Cena výstavby může být vysoká, nicméně společnost tvrdí, že je levnější než klasická vysokorychlostní silnice. Výstavba systému mezi Švédskem a Finskem by trvala 12 let.

 „Systém Hyperloop může být postaven za 50% či 60% náklady, které jsou jinak vynaložené na vysokorychlostní železnici. Hyperloop vyžaduje méně intenzivní stavební inženýrství, protože přepravní systém není náročný na údržbu,“ dodává společnost Hyperloop One. „S Hyperloop se cestující budou klouzat ve vakuové trubici s minimálním odporem vzduchu.“

Zdroj: The Verge, Zdroj titulní fotografie: Flickr

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru