Hráči počítačových her dosahují lepších výsledků ve škole

Tuhle zprávu raději neukazujte svým dětem. Klidně jim nadále nalhávejte, jak jsou hry špatné, ale skutečnost je přesně opačná. Aspoň to ukázala jedna studie.

V Austrálii probíhal výzkum, kterého se zúčastnilo více než 12 000 studentů středních škol. Zajímavostí je, že australského testování Prog­ram for Inter­na­ti­onal Stu­dent Assess­ment (PISA) se v roce 2012 zúčastnily i děti z Česka a Slovenska. Zkoumaly se jejich návyky ohledně používání internetu a také videoher. Ti, kteří hráli videohry, dosahovali lepších výsledků v testech z matematiky, čtení a vědeckých znalostí.

„Když hrajete online hry, musíte řešit různé úkoly a hádanky, abyste se dostali do dalšího levelu. Občas musíte využít i matematické znalosti, čtecí schopnosti a vědecké poznatky,“ popsal Alberto Posso z RMIT Univerzity v Melbourne, která výzkum prováděla.

Posso tedy naznačuje, že studenti, kteří pravidelně hrají, mají lepší analytické schopnosti. Ty jim mohou pomáhat i ve škole.

Facebook naopak škodí

Studie prokázala ještě jednu zajímavou skutečnost. Nedá se říct, že by takhle prospěšné bylo i užívání internetu. Teenageři, kteří tráví čas na Facebooku a dalších sociálních sítích, dopadli v testech dokonce hůře.

Mohlo by to mít i souvislost s tím, že inteligentní děti jsou často introvertní, takže raději hrají hry, než aby trávily čas chatováním na Facebooku.

Kdo ví. Také autoři výzkumu potvrzují, že z toho nelze vyvozovat úplně jasné závěry. Potřebují ještě lépe prozkoumat, proč děti, které hrají hry, dopadly v testech lépe.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru