Haribo podává stížnost na alkoholické gumové medvídky

Haribo podává stížnost na alkoholické gumové medvídky

Ruku na srdce, kdo z vás ještě neochutnal Haribo medvídka nasáklého vodkou? Rázem z něj nebyla nevinná sladkost, ale dospělácká záležitost. Jedna španělská firma s názvem Ositos & co, se rozhodla přeskočil domáckou úpravu Hariba a rovnou začala vyrábět alkoholické medvídky. Jenže nadnárodní společnost Haribo tvrdí, že španělská firma, vyrábějící sladkosti ve tvaru medvěda, porušuje jejich ochrannou známku.

Firma Ositos & co (Little Bears & co) prodávala alkoholické sladkosti v barech a online sotva tři měsíce, když v lednu obdržela od mezinárodního cukrářského podniku Haribo dlouhý a výstražný dopis. Německá firma se dozvěděla o alkoholických cukrovinkách a tvrdila, že jsou příliš podobné sortimentu gumovitých medvídků a tudíž porušují jejich ochrannou známku. Dle znění dopisu „nelze to vysvětlit ani ospravedlnit pouhou náhodou“.

Společnost Haribo v dopise požadovala, aby Ositos & co okamžitě zastavila výrobu a prodej. To ale není vše, dále Haribo požaduje, aby doménu a vlastnictví firmy Ositos & co převedly do jejich rukou. Ander Méndez, generální ředitel společnosti Osito & co, řekl, že je jednáním šokován a zmaten. „Abychom byli upřímní, jsme z toho celkem vystrašení,“ řekl. „Je mi jen 24 a teprve jsem dokončil univerzitu.“ Všechno, co se nyní děje, je druh věcí, které vidíte ve filmech; nikdy si však nemyslíte, že se to stane právě vám.“ Podnik, který Méndez založil minulý rok se svými přáteli Tamarem Gigolashvili a Julen Justa, začal vzkvétat, když zákazníci objevili kvalitu jejich sortimentu. Existují varianty jako: gin a jahody, whisky a colu, rum a ananas, tequilu a citronu. Každý medvěd obsahuje 15% alkoholu: sedm nebo osm medvídků je ekvivalentní jednomu pivu nebo sklenici vína.

Méndez a jeho kolegové nerozumí možné záměně s produkty společnosti Haribo: nejen že medvědi Osito & co byli větší a různého tvaru, prodávali se také pouze online nebo na místech, kde byl alkohol podáván a byly jasně označeny jako výrobky pro lidi ve věku 18 a více let. Méndez řekl, že on a jeho přátelé zvažují své možnosti, ale nemají peníze na to, aby vstoupili do protahovaného právního boje s nadnárodní společností.

Zdroj, foto: theguardian.com 

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru