Google Shopping Actions: co to je?
Google chystá novinku! V rámci Google prohlížeče bude možné přímo nakupovat. Při hledání produktu, který budete hledat pravděpodobně za nejnižší ceny, budete moci provést nákup přímo na Googlu. Tato novinka bude dostupná v Google Search, Google Shopping, Google Assistant. Jde o to, že zákazník nebude muset při nákupu navštívit webovou stránku eshopu.
Tato novinka senejprve testovala a nyní se zkouší její fungování v praxi. První zemí, kde se Google Shopping Actions aplikovalo byla Amerika a v rámci Evropy Francie. Dle dosavadních informací nejsou v plánu žádné další země, kde by se měla novinka aplikovat. V takto inzerovaném produktu je vždy umístěna značka, která upozorňuje, že se jedná o produkt nabízený tímto způsobem. Pro inzerenty, kteří jsou stále lační po nových zákaznících je to skvělá příležitost, jak oslovit větší počet potencionálních zájemců. Pro samotný Google je samozřejmě také pozitivní – další produkt, který může inzerentům nabídnout. Platba bude probíhat za uskutečněnou konverzi čili se nejedná o garantovaný prodej.
Možná se ptáte, proč se hovoří o novince, když to v podstatě připomíná produktové inzeráty. Jedná se totiž o něco jiného. Google Shopping Actions vystupuje jako samostatná kampaň, která běží nezávisle na ostatních kampaních inzerenta. Jako inzerent tedy můžete použít jak produktové inzeráty, tak Google Shopping Actions. Nejmenovaná firma, která Google Shopping Actions testovala, zaznamenala 104 % nárůst obratu (test probíhal v kombinaci s PLA).
Jaké jsou vyhlídky do budoucna?
Je možné, že bude mít Google Shopping Actions lepší konverzní poměr, než produktové inzeráty. Uživateli bude snížen počet kroků, které musí k provedení nákupu udělat. Dále bude díky Google Shopping Actions oslovena nová skupina uživatelů – Google uvádí až 68 %. K záporům patří případný pokles zájmu o brandovou roli webů inzerentů. Může to znamenat pokles popularity rich medií. Útěchou snad může být to, že v České republice si na Google Shopping Actions ještě nějakou dobu počkáme.
Zdroj, foto: google.com
Komentáře