FOFOLA: Šišlající pes má špatný vliv na řečový vývoj dětí

Rada pro reklamu nedávno obdržela stížnost na proslulou kampaň Fofola, v rámci které se hlavní role ujal šišlající pes. Právě tento pes je kamenem úrazu, protože údajně jeho šišlání má špatný vliv na řečový vývoj dětí. Stížnost narážela na nesprávné vyslovování sykavek s, z, c, dz, š, ž, č, dž, které jsou v reklamě využívány záměrně.

Nicméně stížnost byla vyhodnocená jako neopodstatněná, přičemž Rada pro reklamu uvedla, že si nemyslí, že by měla kampaň špatný vliv na děti. Vzala v potaz fakt, že reklama je cílená na dospělé spotřebitele, nikoliv na děti. A pokud by reklamu zhlédlo i dítě, chování šišlajícího psa nijak neovlivňuje vývoj dětské řeči z žádného úhlu pohledu.

fofola

Zdroj: Fofola.cz

Rada pro reklamu také poznamenala, že v rámci filmové tvorby určené dětem se velice často objevují různé postavy, které nejenže šišlají, ale jsou i jinými rysy odlišné. Ale neznamená to, že dítě začne chování takových postav napodobovat s důsledkem negativního dopadu na jejich vývoj. Reklama se šišlajícím psem tedy neporušuje Kodex.

Zdroj: RPR

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru