Dnes vyšlo 1 článků

Tisková zpráva: Finanční výsledky Bohemia Interactive za rok 2020: studio loni zaznamenalo nejvyšší tržby i zisk od roku 2014

České herní studio Bohemia Interactive oznamuje hospodářské výsledky za rok 2020. Podle všech klíčových výkonnostních ukazatelů byl loňský rok pro Bohemia Interactive tím druhým nejúspěšnějším od založení studia v roce 1999. Tržby loni oproti roku 2019 vzrostly o desetinu, ukazatel EBITDA se meziročně zvýšil téměř o třetinu. Prodeje táhly zejména tituly Arma 3 a DayZ.

Snímek obrazovky 2021-03-19 v 16.13.54

 

Dvěma nejprodávanějšími hrami od studia Bohemia Interactive loni zůstaly vojenská simulace Arma 3multiplayerový survival DayZ. Navzdory tomu, že od vydáníArma 3uběhlo již 7 let, hra je pro fanoušky stále zajímavá díky neutuchající podpoře vývojářů a komunit a dodatečným obsahovým balíčkům (DLC). Dnes už legendární a žánr definující hra DayZsilně rostla zejména na konzolích. Díky neustálému vylepšování technického stavu a herních mechanik však sbírá velmi kladné ohlasy hráčů napříč platformami a v rámci svého životního cyklu zažívá doslova renesanci. Kvarteto současných herních titulů od Bohemia Interactive doplňují free-to-play konzolová exkluzivita Vigora unikátní kreativní platforma Ylands určená zejména pro mladší publikum.

 „Celosvětové prodeje her loni pozitivně ovlivnila epidemie covid, nicméně silný rok 2020 jsme očekávali už před jejím propuknutím. V rámci dlouhodobé strategie jsme vloni počítali s rozšiřováním našich herních titulů na konzole a mobilní platformy a s tím spojeným přílivem nových hráčů,“ komentuje výsledky hospodaření Slavomír Pavlíček,finanční ředitel Bohemia Interactive.

Tento cíl se studiu podařilo beze zbytku splnit a hry od Bohemia Interactive jsou tak k dispozici hráčům na PC, nejpopulárnějších konzolích PlaystationXboxSwitch, ale i na mobilních telefonechs operačním systémem AndroidaiOS. Ačkoliv vývojáři z Bohemia Interactive loni na trh neuvedli žádnou novou hru, studio zaznamenalo prodejně druhý nejúspěšnější rok v historii. Tím vůbec nejúspěšnějším byl pouze rok 2014, kdy vyšel dlouho očekávaný hit Arma 3.

Optimistický výhled pro rok 2021

„Co se týká předpokládaného vývoje v roce 2021, očekáváme že na jeho konci dosáhneme ještě mírně lepších výsledků než loni. Hodláme dále posilovat naše pozice na konzolích, ale růst chceme i geograficky. To byl také jeden z důvodů, proč jsme se minulý měsíc spojili se strategickým partnerem Tencent, který nám s pronikáním na nové perspektivní trhy po celém světě významně pomůže. Značné úsilí a investice budou nadále putovat do tvorby našeho multiplatformního engine Enfusion, který zajistí technologickou vyspělost titulů Bohemia Interactive v budoucích letech,“doplňuje Slavomír Pavlíčekk tématu nejbližší budoucnosti studia Bohemia Interactive.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru