Fast foodový podvod: umělá inteligence jako pomocník pro stížnost na McDonald’s

V jedné epizodě pořadu All Things The Podcast, nahrávané v listopadu roku 2023, Gage, jeden ze spoluvedoucích pořadu, podrobně popsal svůj osobní přístup k podvodům vůči fastfoodovému gigantu s využitím vyhazovaných účtenek. Jeho metoda spočívala v tom, že využil tyto vyhozené účtenky k vytváření fiktivních stížností, které následně podával prostřednictvím průzkumu spokojenosti zákazníků, prováděného společností McDonald’s.
Celý proces byl relativně jednoduchý: Gage se při vyplňování průzkumu vydával za „velmi nespokojeného“ zákazníka a následně vytvořil stížnost, přičemž využil umělou inteligenci, konkrétně ChatGPT, k tomu, aby stížnost působila autenticky. Tvrdil, že měl špatnou zkušenost s jídlem v McDonald’s. Tento postup nakonec vedl k tomu, že mu byly vydány až čtyři stravenky na jednu účtenku.
Gageův přístup byl rychlý, efektivní a přitom i kontroverzní. Nejenže zahrnoval zneužití systému rychlého občerstvení, ale také využití umělé inteligence. Bez ChatGPT by bylo možné dosáhnout podobného výsledku, avšak proces by byl pomalejší a méně praktický.
S touto metodou se však váží i etické dilema. Jak by takové jednání mohlo ovlivnit provozovnu? Negativní recenze, vygenerované pomocí umělé inteligence, by mohly vést k poklesu návštěvnosti či dokonce k uzavření restaurace. Dále by mohlo mít takové jednání negativní dopady i na psychické zdraví zaměstnanců, kteří by byli neustále vystaveni negativním reakcím a stížnostem.
Zdroj foto: www.pexels.com
Komentáře