Dnes vyšlo 15 článků

Falešný účet společnosti Eli Lilly na Twitteru nabízí inzulín zdarma

Falešný účet společnosti Eli Lilly na Twitteru nabízí inzulín zdarma

Parodické účty zaplavily Twitter od chvíle, kdy Elon Musk oznámil novou politiku ověřování společnosti. Od zavedení nového ověřovacího procesu za 8 dolarů měsíčně Twitter zaplavily parodické účty, což novému šéfovi společnosti Elonu Muskovi způsobilo další problémy.

Nejnovějším parodickým účtem, který vyvolal pozdvižení, je účet, který se vydává za farmaceutickou společnost Eli Lilly se sídlem v Indianapolis. Ve čtvrtek tento falešný účet uvedl, že nyní nabízí inzulín zdarma. Na akciích firmy se každopádně falešná informace podepsala okamžitě – v pátek v jednu chvíli oslabily o šest procent.

Musk v neděli jasně uvedl, že všechny účty, které se za ně vydávají, musí uvést, že se skutečně jedná o parodii, a pokud tak neučiní, budou trvale pozastaveny. Téhož dne byl komičce Kathy Griffinové pozastaven účet na Twitteru poté, co si změnila profilové jméno na Elona Muska. Na jejím účtu bylo uvedeno její jméno „@kathygriffin“, ale u modrého zaškrtávacího políčka bylo napsáno „Elon Musk“ – což je v rozporu se zásadami společnosti týkajícími se vydávání se za Elona Muska.

Navzdory těmto parametrům zaplavily v posledních dnech Twitter parodické účty, které podnítily ještě větší chaos.

James, čtyřnásobný šampion NBA a čtyřnásobný nejužitečnější hráč ligy, se pravidelně stýká se svými více než 52 miliony sledujících. Někteří lidé si tedy mohli myslet, že požádá o výměnu prostřednictvím tohoto média, když jeho Lakers v této sezóně začali s bilancí 2-8. Nic takového ovšem neudělal. Do falešného příspěvku, který se vydával za reportéra ESPN Scheftera a předával informace o McDanielsovi, jehož Raiders mají v jeho prvním roce ve vedení bilanci 2-6, se zapojilo téměř 10 000 lidí: více než 6 000 lajků, více než 3 000 retweetů a více než 500 odpovědí.

Také parodické účty Coca-Coly, Nestlé, či dokonce Tesly, jejímž vlastníkem je rovněž Musk.

Falešný účet Coca-Coly například tweetoval: „Věděli jste, že Coca-Cola zvyšuje vaše riziko rakoviny o 67 procent? Stojí to za to!“ Falešný účet konkurenční PepsiCo zase bavil sdělením, že „Coke is the best“.

Zatímco se to všechno dělo se sportovními jmény, Musk uspořádal na Twitteru Space, aby inzerenty přesvědčil, že jeho vize učiní Twitter bezpečnějším a spolehlivějším pro uživatele. Mnoho inzerentů se stáhlo nebo pozastavilo kvůli obavám, že by se jejich značky mohly objevit vedle nenávistných projevů nebo dezinformací.

Zdroj, foto: foxbusinessw.com

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru