Facebook: Text je nezajímavý, nebudeme ho tolik zobrazovat

Facebook: Text je nezajímavý, nebudeme ho tolik zobrazovat

Facebook chce, aby vlastníci stránek přestali sdílet tolik textového obsahu. Místo toho se prý mají snažit o jiný typ příspěvků, které na lidi lépe zapůsobí.

Produktový manažer Facebooku Chris Turitzin uvedl, že se chystají pozměnit algoritmus zobrazování příspěvků. Ty, které obsahují moc textu, se nebudou zobrazovat tak často, protože nevyvolávají tak dobré zapojení uživatelů jako jiné formy obsahu. Podívejte se na jeho studii:

Co se stane, když vidíte více příspěvků od svých přátel

Cílem každého nového příspěvku je ukázat lidem to nejzajímavější. Naším úkolem je, aby se to nejzajímavější co nejlepším způsobem objevilo na vrcholu jejich News Feedu. Pravidelně spouštíme různé testy, abychom viděli, jak můžeme své taktiky ještě zlepšit. Prostřednictvím testování jsme zjistili, že když lidé vidí více nových statusů, častěji i sami něco napíšou. Vlastně když jsme v našem počátečním testu lidem ukazovali více aktualizací stavu od jejich přátel, vedlo to denně průměrně k 9 milionům statusů navíc. Z tohoto důvodu lidem ukazujeme v jejich News Feedu více stavů jejich přátel.

Postupem času jsme zjistili, že tento efekt neplatí pro statusy stránek. Učíme se, že příspěvky stránek se chovají jinak než příspěvky přátel, a snažíme se zlepšovat naše algoritmy tak, že budeme lépe rozlišovat tyto dva typy. To nám pomůže ukázat vám další obsah, který chcete vidět. Administrátoři stránek mohou očekávat pokles rozšíření jejich textových příspěvků, ale mohou zpozorovat zvýšení angažovanosti příspěvků s jiným typem obsahu.

Mnozí vlastníci stránek se často ptají, jaký druh obsahu by měli publikovat. Na to je těžké odpovědět, protože záleží na tom, jaké je vaše publikum a co chce vidět.

Avšak je ještě jedna věc, kterou jsem zpozoroval. Když některé stránky sdílejí odkaz, vloží ho jen do příspěvku tak, jako je to na obrázku dole:

facebook-sdileni-odkazu

Ale nejlepší způsob, jak sdílet odkaz, je forma na obrázku níže. Zjistili jsme, že se jí dostává větší angažovanosti (více lajků, komentářů i sdílení). Poskytne lidem totiž více vizuální a přesvědčivý zážitek.

facebook-sdileni-odkazu-2

Obecně doporučujeme použít typ obsahu, který nejlépe vyhovuje zprávě, jenž chcete sdělit – ať už je to text, fotografie, odkaz nebo video.

Nic neočekávaného

Tento fakt vlastně není až zas tolik překvapující. Celý digitální svět ovlivňuje stále větší důležitost fotografií a vizuálního obsahu. A tak výjimkou není ani Facebook.

Zdroje: Marketingland, Newsroom.fb.com, obrázek: jenronan

Komentáře

Nahoru