Facebook servíruje zprávy přímo v aplikaci pro iOS

Sami moc dobře víme, že nic nepomůže zajímavému článku tolik jako šíření po sociálních sítích. Přesně toho si je vědom i Facebook, ale rozhodně nemůžeme říct, že by novou funkci přinesl z dobré vůle, aby podpořil média. Všechno je to trošičku jinak.

O co jde

Určitě víte, že když vidíte na Facebooku nějaký článek z libovolného webu a kliknete na něj, jste přesměrování na daný web. Je to tak i tehdy, když my sdílíme na naší stránce článek. Jakmile na něj kliknete, ocitnete se u nás.

quest_for_a_superbese

Článek přímo v aplikaci Facebook pro iOS

To už teď končí. V mobilní facebookové aplikaci pro iOS se vám články budou zobrazovat přímo v aplikaci. Žádné přesměrování na web magazínu. Není pochyb, že Facebook pracuje na tom, abyste na něm trávili co nejvíce času a abyste vůbec neměli důvod navštěvovat jiné weby.

„V podstatě je to nástroj, který vydavatelům umožňuje, aby svým čtenářům na Facebooku poskytly lepší zážitek,“ vysvětlil Chris Cox z Facebooku.

Sám ovšem tvrdí, že to dělá zcela za jiným účelem. Podle něj vám to ušetří čas, když nebudete přesměrováni na jiný web a všechny články uvidíte rovnou na Facebooku.

Zatím je to jen pro vyvolené

A to jak z hlediska médií, tak uživatelů. Co se týče uživatelů, funkce Instant Articles je dostupná pouze v aplikaci pro iOS, i když na Android verzi se prý pracuje. Všechny články zapojené do projektu se shromažďují na speciální stránce www.facebook.com/instantArticles. Můžete se tam klidně podívat, ale pokud se nedíváte přes aplikaci v iOS, po kliknutí na článek budete stejně přesměrováni na web.

Jak celá věc funguje se můžete podívat aspoň na videu:

Pro vyvolené je funkce i z hlediska médií, aktuálně se týká jen devíti partnerů: The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel a Bild. Každé z médií si samozřejmě článek může designově upravit tak, aby ladil s jejich stylem, přidat fotky, které se posouvají nahýbáním telefonu, videa, interaktivní mapy nebo zvukové nahrávky. Přepis článků funguje automaticky. Facebook zařídil automatické zpracování z RSS a HTML na stránce webu.

amazon_rainforest

V článcích na Facebooku budou také interaktivní mapy nebo obrázky, které si prohlédnete nakláněním telefonu

Facebook láká vydavatele

Jak jsme zmínili výše, není pochyb o tom, že Facebook chce přilákat ještě víc lidí, kteří na něm budou trávit více času. A tak láká média na peníze. Nabízí možnost zobrazování reklam u článků a nic za to nechce. Celý výtěžek získá vydavatel, který má rovněž k dispozici analýzy a data o čtenosti.

Přitom Facebook slibuje, že tyto články nebude nijak zvýhodňovat a zobrazovat lidem častěji. Kdo ví, zda to tak zůstane.

Fotky: Facebook, Instant Articles

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru